شناسهٔ خبر: 57994 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید وزیر اطلاعات از پروژه‌های راهسازی لامرد

بازديد وزیر اطلاعات در آخرین روز از هفته دولت به همراه استاندار فارس و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پروژه‌های راهسازی شهرستان لامرد و مهر بازدید کردند و از نزدیک در جریان پیشرفت‌های این پروژه‌ها قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان، علوی وزیر اطلاعات در آخرین روز از هفته دولت به همراه  تبادار استاندار فارس و خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پروژه‌های راهسازی شهرستان لامرد و مهر بازدید کردند و از نزدیک در جریان پیشرفت‌های این پروژه‌ها قرار گرفتند.

در ابتدای این سفر دو پل بزرگ مهر- دارالمیزان مورد بازدید قرار گرفت، باقری فرد مدیر کل راه وشهرسازی لارستان در خصوص این دو پل عنوان کرد: محور مهر دارالمیزان به طول ۶۸ کیلومتر که کل مسیر به بهره‌برداری رسیده و فقط همین دو پل با دهانه‌های ۴۵ و ۵۰ متر باقی مانده است.

خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی نیز در خصوص این دو پل بیان کرد: همان طور که شاهد هستید کل این مسیر به بهره‌برداری رسیده و باید کمک کنیم هر چه سریعتر این دو پل نیز عملیات ساخت ان به اتمام برسد تا ضمن بهره‌برداری از کل مسیر مردم منطقه بتوانند از این جاده به طور کامل استفاده نمایند.

دومین مقصد این سفر بازدید از بزرگترین تونل جنوب کشور بود مدیر کل راه وشهرسازی لارستان اظهار کرد: این تونل به طول ۲۶۵۰ متر بزرگترین تونل جنوب کشور و یکی از مهمترین تونل‌های حوزه این اداره کل است که خوشبختانه مراحل تکمیلی این پروژه با تمام توان در حال انجام است و امیدواریم هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از این تونل باشیم.

باقری فرد ادامه داد: در حال حاضر عملیات آسفالت داخل تونل به همراه ورودی و خروجی تونل کاملا به اتمام رسیده و عملیات لاینیک آن نیز در حال انجام بوده و روشنایی تونل نیز در مرحل مناقصه و انتخاب پیمانکار است تا بتوان هر چه سریعتر این تونل مهم را تکمیل و به بهره برداری کامل برسانیم.

علوی وزیر اطلاعات نیز ضمن بازدید از این پروژه گفت: از دیرباز مردم منطقه با عبور از گردنه صعب العبور شهید باقری با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده اند و هر ساله شاهد تصادفات زیادی در این گردنه شاهد بوده‌ایم و با اتمام این تونل ضمن کاهش مسیر شاهد سهولت مردم برای رفت و آمد را به همراه خواهد داشت و باید به پرسنل اداره کل راه وشهرسازی لارستان نیز خسته نباشید گفت.

مقصد پایان این سفر آزادراه لامرد پارسیان بود و باقری فرد در خصوص این آزاد راه اظهار کرد: این آزادراه توسط بخش خصوصی در حال اجراست و تا کنون نیز پیشرفت خوبی داشته است و با بهره‌برداری از این آزادراه بیش از ۵۰ کیلومتر به نسبت جاده موجود کاهش مسیر خواهیم داشت و دسترسی مردم بین دو استان فارس- هرمزگان و لامرد- پارسیان کاهش چشمگیری خواهد داشت.

نظر شما