شناسهٔ خبر: 58006 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گریوانی خبر داد:

افتتاح ۸۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی همزمان با هفته دولت در گلبهار

هومن گریوانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۷۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در این شهر خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید گلبهار، هومن گریوانی با اشاره به اینکه  ۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه های عمرانی هزینه شده است، افزود: در حال حاضر ۳۹ هزار و ۸۳۳ واحد مسکن مهر در این شهر وجود داردکه از این تعداد ۲۸ هزار و ۶۸۲ واحد افتتاح شده و امسال در هفته دولت ۸۸۰ واحد دیگر به مالکان واگذار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح پارک تفریحی و مسجد محله ۱۱ ، بهره برداری از پایگاه اورژانس گلبهار و همچنین دو زمین ورزشی از جمله پروژه های افتتاحی هفته دولت می باشد.

وی با اشاره به اینکه مرکز کنترل ترافیک شهر جدید گلبهار نیز در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید، اظهار داشت: این واحد اولین مرکز در بین شهرهای جدید کشور است و همچنین گلبهار سومین شهر در استان خراسان رضوی است که بعد از شهرستان های مشهد و نیشابور به این فناوری مجهز می شود.

۳۴ کیلومتر از مسیر مترو آماده ریل گذاری

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار در ادامه با اشاره به اینکه اجرای پروژه مترو مشهد-گلبهار-چناران با توجه به بازدید اخیر مقام عالی وزارت راه  از پروژه های اولویت دار کشور محسوب می شود گفت: حدود ۶ کیلومتر از تملک مسیر باقی مانده که مبلغ برآوردی آن حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: ۱۸۶ میلیون یورو فایناس برای اجرای ادامه کار پیش بینی شده که ۸۵ درصد  توسط سرمایه گذار خارجی و ۱۵ درصد توسط کارفرما تامین می شود که در صورت تحقق آن پیش بینی می شود تا دو سال و نیم آینده مترو به بهره برداری برسد.

۲۰۰ میلیارد تومان هزینه داخلی شرکت عمران گلبهار در پروژه ملی مترو

گریوانی در ادامه با اشاره به پیشرفت بالا و آزادسازی مسیر مترو به تامین هزینه این پروژه  از منابع داخلی شرکت عمران گلبهار به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان خبرداد و گفت: علی رغم فضاسازی های انجام شده عناصر مختلف و برخی از رسانه ها این پروژه ملی در حال اجرا بوده و تاکنون وقفه ای ایجاد نشده است.

اجرای پروژه ها با درخواست های شهروندان گلبهار

وی در ادامه با اشاره به درخواست ها و مراجعات مردم و شهروندان گلبهار برای تامین نیازهای زیرساختی، عمرانی و تفریحی افزود: این شرکت با توجه به اهداف و برنامه ریزی هایی که برای اجرای پروژه ها داشته، اجرای استخر ویژه آقایان و بانوان با عرصه ۵ هزار مترمربع و عیان ۱۵ هزار مترمربع که در مرحله فاز یک قرار دارد و همچنین احداث آرامستان در این شهر که در فاز اول ۱۰ هکتار پیش بینی شده را در مرحله اجرا قرار داده است.

اجرای پیاده روسازی توسط شرکت عمران جهت رفع مشکلات ساکنین مسکن مهر در گلبهار

گریوانی از هزینه ۲۰ میلیاردی این شرکت جهت آماده سازی و پیاده روسازی مسکن های مهر گلبهار خبرداد و افزود: با توجه به اینکه ساکنین این واحدها با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه بودند این شرکت حدود ۲۰ میلیارد تومان جهت کمک و همچنین رفاه حال شهروندان ساکن در این مجتمع ها در واحدهای انبوه ساز هزینه کرده است.

پروژه های عمرانی در مرحله اجرا

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار همچنین با  اشاره به آغاز اجرای عملیات گودبرداری پروژه زورخانه در این شهر گفت: این پروژه با مساحت ۲ هزار و ۸۴۰ مترمربع ساختمان، هزار و ۱۰۵ مترمربع محوطه و با اعتبار حدود ۱۰۵ میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

وی ابرازامیدواری کرد: با بهره برداری از این پروژه در آینده نزدیک پیشرفت خوبی در توسعه فضاهای ورزشی در این شهر ایجاد شود.

گریوانی گفت: به منظور توسعه فضای سبز و پارک ها از سال گذشته مطالعات ۹ پارک انجام شده که ۳ پارک تحویل، ۲ پارک در مرحله اجرا و پارک انرژی نیز در مرحله مناقصه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: پارک بانوان در دست مطالعه قرار داشته و همچنین مطالعات مجموعه  ۸۰ هکتاری جهت احداث پارک و شهربازی نیز  در حال انجام است که امیدواریم به مرحله اجرا برسد.

شرکت عمران بدهی به پیمانکاران ندارد

مدیرعامل این شرکت در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه این شرکت کلیه مطالبات پیمانکاران خود را تسویه کرده است گفت: بخشی از این مطالبات نقدی و بخشی دیگر در صورت اینکه منابع نقدی جهت پرداخت وجود نداشته باشد از طریق تهاتر با پیمانکاران اقدام به تسویه حساب خواهد کرد.

وی اذعان کرد: در مواردی که مبلغ قرارداد بسیار بالا بوده این شرکت از طریق تقسیط های چند ماهه اقدام به پرداخت مطالبات پیمانکاران کرده است./

نظر شما