شناسهٔ خبر: 58083 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پور‌رجبی خبر داد:

پايان ساخت هشتمین اسکله فلزی گردشگری قشم

اسکله هشتمین اسکله فلزی شناور در هرمزگان که توسط متخصصان داخلی ساخته شده، در حالی با موفقیت در حوضچه بندر شهید رجایی به آب انداخته شد که قرار است به زودی، عملیات نصب آن در لافت قدیم جزیره قشم برای ارتقای ایمنی گردشگری دریایی آغاز شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "محمدرضا پوررجبی" معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: ساخت هشت فروند اسکله فلزی شناور به ارزش مجموع 52 میلیارد ریال و با استفاده از توان و دانش متخصصان داخلی، از زمستان سال گذشته با هدف ارتقای سطح ایمنی سفرها و گردشگری دریایی و در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: تاکنون عملیات ساخت و نصب هفت فروند از این اسکله ها در مبادی گردشگری طبل، گورزین، سهیلی، کندالو و شیب دراز در جزیره قشم، جزیره هنگام و بندر تیاب در شهرستان میناب به پایان رسیده است؛ همچنین با پایان ساخت هشتمین اسکله، عملیات به آب اندازی آن در حوضچه تعمیرات تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی با موفقیت انجام شد و به زودي به جزیره قشم منتقل می شود.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طول 20 و عرض 5 متری پانتون‌ها در کنار ارتفاع 150سانتیمتری با آبخور 30 سانتیمتر را به عنوان مشخصات این اسکله فلزی30 تنی، برشمرد و گفت: با نصب این اسکله در ساحل لافت قدیم، امکان پهلوگیری همزمان دو فروند شناور تفریحی با ارتفاع عرشه آزاد 120 سانتی متری فراهم می شود.

پوررجبی اضافه کرد: علاوه بر این، با توجه به طراحی عرشه غیرهمسطح این اسکله، پهلوگیری قایق تندرو نیز در کنار شناورهای تفریحی امکان پذیر است.
وی وزن پل دسترسی این اسکله‌ (رمپ) را حدود 5 تن، طول آن را 200 سانتی متر با عرض 160 سانتیمتر و ارتفاع 130 سانتیمتر عنوان کرد و اظهار داشت: شمع های نگهدارنده

این اسکله با قطر 20 اینچ و طول 24 متر، در عمق 13 متری از بستر دریا نصب خواهد شد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اعتبار هفت میلیارد ریالی برای اجرای این طرح از محل منابع داخلی سازمان بنادر سخن به میان آورد و افزود: با تکیه بر دانش متخصصان بومی و توانمندی فنی مهندسان ایرانی، بدنه این اسکله شناور از جنس فولاد دریایی درجه عالی تحت کلاس یک موسسه رده بندی معتبر ایرانی ساخته شده است.

پوررجبی با اشاره به به وجود جنگل های حرا در این منطقه و تردد چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی ابراز امیدواری کرد، استفاده از این گونه اسکله ها باعث افزایش ضریب ایمنی ترددهای دریایی در جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس شود.

 

نظر شما