شناسهٔ خبر: 58095 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل مطرح کرد

حذف ۵ نقطه حادثه خیز در اردبیل/ تاکید بر توجه ویژه مسوولان به محورهای استان

علی رحمتی مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: تا به حال در ۵ نقطه پر حادثه اقدام کرده ایم و برای ۶ نقطه دیگر نیز برآورد قیمت شده است و به همبن منظور از مسوولان خواهان توجه ویژه‌تری به محورهای استان اردبیل هستیم.

علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نقاط پرحادثه استان اردبیل را ۲۵ محل بیان کرد و گفت: تا به حال در ۵ نقطه پر حادثه اقدام کرده‌ایم و برای ۶ نقطه نیز برآورد قیمت شده است.

وی درباره وضعیت راهدارخانه‌های استان توضیح داد: در حال حاضر ۹ راهدار خانه ثابت و ۳ سیار داریم. البته اغلب آن‌ها در نقاط صعب‌العبور و گردنه‌ای است.

رحمتی با اشاره به وضعیت بودجه‌ها در امور راهداری و نقاط پرحادثه توضیح داد: در واقع غالبا از اعتبارات استانی نمی‌توانیم قانع شویم و رضایت مردم را جلب کنیم. تخصیص‌ها هم بسیار محدود است. در هر حال وضعیت مناسب نیست. به طور مثال برای خط‌کشی چندین بار مناقشه اسناد را گذاشتیم، ولی واقعیت این است که پیمانکاران شرکت نمی‌کنند و با این وضعیت فعالیت در این باره مشکل است. یکی از دلایل این عدم مشارکت نوسانات بازار است، چون اوراقی که می‌دهند، دو ساله است.

این مدیر استانی با اشاره به وضعیت تصادف‌ها در استان اردبیل در سال جاری گفت: متاسفانه وضعیت تصادف‌ها امسال افزایش یافته است و این دلیل بر کم کاری راهداری استان نیست. به عنوان مثال سال گذشته فعالیت‌هایمان درباره خط کشی و نصب علایم و حذف نقاط پرتصادف و روشنایی‌ها، تاثیرگذار بوده، ولی وظیفه راهداری در نهایت نگهداری است و در ایمنی راه‌ها، دستگاه‌های مختلف دخیلند. آنها هم طبعا باید وظایف خود را انجام دهند و ما در کنارشان انجام وظیفه کنیم.

رحمتی افزود: سال گذشته استان اردبیل رتبه سوم کشوری را با ۱۲۴ نفر در کاهش تصادفات جاده‌ای به دست آورد و در سال ۹۴ هم این استان رتبه اول کشور را از آن خود کرد. البته استان ما در نسبت با استان‌های همجوار به احداث بزرگراه و آزادراه نیاز دارد و در این راستا راهسازی و برنامه بلند مدت و اعتبارات کافی می‌خواهد.

وی در پایان اضافه کرد: در نهایت خواهشم از مسوولان استانی، فرمانداران، ریاست محترم  سازمان و مدیران ستادی این است که در موضوع افزایش اعتبار مستمر راهداری به این استان توجه ویژه‌تری داشته باشند. این در حالی است که این استان سردسیر هم هست و باید به زودی برای تمهیدات زمستانی آماده شود و اعتباراتی با تخصیص‌هایی مانند ۳۰ درصد، کمک حال موثری به شمار نمی آید. امیدواریم امکانات و اعتبارات مستمر برای ارایه خدمات در اختیار استان قرار گیرد./

نظر شما