شناسهٔ خبر: 58096 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

افزایش دما تا آخر هفته در نوار شمالی کشور/ افزایش ابر و بارش پراکنده باران در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی تا پایان هفته

آب و هوا- هواشناسی طبق آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استان فارس شاهد افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری طبق آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استان فارس شاهد افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد بود.

برای سه شنبه اما در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط استان مازندران، ارتفاعات البرز شرقی در استان های گلستان، سمنان بارش پراکنده، وزش باد دور از انتظار نخواهد بود.

در همین مدت پیش بینی می‌شود مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و همچنین برخی نقاط استان فارس شاهد افزایش ابرو بارش پراکنده همراه با وزش باد گاهی رعد و برق باشند.

چهارشنبه افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد فقط برای ارتفاعات البرز شرقی در استان های مازندران، گلستان، سمنان و برخی نقاط استان فارس و کرمان در ساعات شب پیش بینی می شود.

در همین مدت یعنی از روز چهارشنبه تا آخر هفته افزایش ۲ تا۴ درجه ای دما برای نوار شمالی کشور دور از انتظار نیست.

طبق پیش‌بینی‌ و اعلام‌های قبلی از بعدازظهر امروز به تدریج با کاهش شدت وزش باد در منطقه زابل از میزان توفان و خیزش گردوخاک در این منطقه کاسته می شود.

در همین خصوص سایر مناطق کشور اما آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت و تهران هم با تجربه بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای صفر امروز هوایی صاف گاها ابری در بعضی اوقات با وزش باد را شاهد بود.

دمای سه روز آینده استان های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما