شناسهٔ خبر: 58142 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه وشهرسازی تشريح كرد؛

جزييات افتتاح چند پروژه راهی در خوزستان/ نقش کلیدی محور ماهشهر- هندیجان در حمل و نقل باری کشور

افتتاح جاده معاون وزیر راه و شهرسازی همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به خوزستان از افتتاح ۵۲کیلومتر پروژه‌ بزرگراهی و ۸۸ کیلومتر راه روستایی در این استان خبر داد و گفت: بخشی از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در محور ماهشهر- هندیجان به بهره‌برداری رسید که با در نظر گرفتن بنادر مهم ماهشهر و آبادان در این منطقه تکمیل این محور نقش کلیدی در حمل و نقل باری کشور دارد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز خیراله خادمی به همراه وزیر راه و شهرسازی به استان خوزستان سفر کرد و از افتتاح ۵۲ کیلومتر پروژه بزرگراهی و ۸۸ کیلومتر راه روستایی در استان خوزستان به ارزش ۱۴۷ میلیارد تومان خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور را به لحاظ برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز در جنوب کشور و  دسترسی به آب‌های آزاد از طریق خلیج فارس و دریای عمان دارای اهمیت ویژه دانست و گفت: با توجه به اینکه استان‌‌های جنوبی قطب اقتصادی کشور هستند و بخش عمده‌ای از درآمد کشور از این استان‌ها حاصل می‌شود، تکمیل این کریدور نقش کلیدی در حمل و  نقل باری ایمن در کشور خواهد داشت.

خادمی افتتاح بخشی از محور ماهشهر- هندیجان در این کریدور را در همین راستا عنوان و اضافه کرد: این محور ارتباط استان‌های خوزستان و بوشهر را برقرار می‌کند و تنها راه ارتباطی جنوب خوزستان به استان بوشهر است.

وی افزود: این محور به طول ۷۴ کیلومتر است که بخش‌هایی از آن به طول ۵۰ کیلومتر در گذشته احداث شده و امروز شاهد بهره‌برداری از ۶ کیلومتر  دیگر آن هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری از محور باغملک- قلعه تل را از دیگر برنامه‌های سفر به استان خوزستان معرفی کرد و توضیح داد: محور اهواز-نمره یک- هفتگل- باغملک- قلعه تل- ایذه- دهدز از مسیرهای ترانزیتی مهم بین استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان است که پروژه باغملک- قلعه تل بخش مهمی از این محور محسوب می‌شود و امروز هشت کیلومتر آن از گردنه بادام بند به صورت چهارخطه به بهره‌برداری رسید.

خادمی همچنین از بهره‌برداری محور رامهرمز- بهبهان به طول شش کیلومتر خبر داد و تاکید کرد: این پروژه نیز بخشی از محور ارتباطی استان خوزستان به استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد است که از اهواز به رامهرمز و از از آنجا به بهبهان، گچساران و بابامیدان می‌رود.

وی با اشاره به ترافیک سنگین و پرحادثه بودن این محور گفت: ‌بخش‌هایی از این محور در دست مطالعه و بخش‌هایی نیز در دست احداث است که با تکمیل شدن آن علاوه بر کاهش ترافیک موجب حذف مناطق حادثه‌خیز و در نتیجه سفر ایمن برای هموطنان در این استان‌ها می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با بیان اینکه بیشتر این محورها موجب تسهیل ترافیک در استان خوزستان می‌شوند ادامه داد: محور حسینیه- سردشت- لالی از دیگر پروژه‌هایی است که با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید و علاوه بر تسهیل ترافیک استانی با عبور از مناطق بکر و خوش‌منظره از نظر گردشگری نیز  برای استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

خادمی افزود:‌ با تکمیل شدن این محور فاصله استان‌های کرمانشاه و ایلام به شمال خوزستان و استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از افتتاح ۲۵ کیلومتر راه اصلی اهواز- چذابه خبر داد و اظهار داشت:‌ این محور به طول ۱۲۳ کیلومتر مسیر تردد زوار اربعین است که به  طریق الحسین شناخته می‌شود و بخشی از آن امروز به بهره‌برداری رسید.

نظر شما