شناسهٔ خبر: 58185 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در طرح جامع مطرح شد:

توجه به رود دره‌ها و باغات در استان همدان

نشست مشاور طرح جامع شهری همدان با بیان اینکه دو رویکرد افزایش کیفیت محیط زیستی شهر کنونی و الحاق اراضی پیرامونی به شهر در مطالعات در حال بررسی هستند، گفت: در طرح جامع شهری همدان رود‌ دره‌ها و باغات به شدت مورد توجه قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،احمد بهاآبادی در کارگروه بازنگری طرح جامع شهری همدان به لزوم توجه به محلات قدیمی و با ارزش شهر همدان، ایمنی بافت‌ها و هویت بافت‌ها اشاره کرد و افزود: تغییر نظام پهنه‌بندی و ارتفاعی در شهر، حفظ و نگهداری از باغات، هویت دوباره بخشیدن به مرکز محلات، حل مشکل حاشیه‌ نشینی از فعالیت‌هایی هستند که باید در اهداف موردتوجه قرار بگیرد.

وی پس از مطرح کردن ضرورت بازنگری در طرح جامع، مسائل مورد توجه در طرح جامع را تشریح و مسئولان و مردم را دعوت به مطالبه‌ گری کرد و ادامه داد: مهمترین نکته‌ای که در تهیه ی طرح ها باید به آن توجه کرد موقعیت شهر در پهنه سرزمین است چرا که افزایش حاشیه نشینی در همدان به دلیل نبود برنامه‌ای مدون برای توسعه حومه‌های شهر است.

بهاآبادی با بیان اینکه استانداری، راه‌ و شهرسازی و شهرداری سه ضلع کاری با هدف پیشبرد توسعه شهری در همدان هستند، افزود: در بخش تدوین طرح جامع شهر همدان در حال تحلیل و جمع‌ آوری درخواست‌ها و اظهار نظرهاهستیم و امیدواریم در چند ماه آینده، ساختار کلی را به دست آوریم.

بلند مرتبه سازی باید در نقاط خاصی تعریف شود

وی با بیان اینکه حفظ و افزایش کاربری‌های فضای سبز از اهمیت بالایی برخودار است، عنوان کرد: بلندمرتبه سازی‌ها باید حداقل در نقاط خاصی از شهر تعریف شود زیرا آسمان‌خراش‌ها نمای شهر را بهم می‌ریزند.

وی با اشاره بر اینکه ۱۵ عنوان مطالعاتی درباره طرح جامع شهری همدان بررسی شده است، عنوان کرد :تاکنون هیچ برنامه ریزی برای انجام این طرح انجام نشده و فقط بخش مطالعات پژوهشی آن صورت گرفته است.

مشاور طرح جامع شهری همدان با تاکید بر استفاده از پتانسیل های درونی استان، افزود: نگاه ما برای آینده شهر همدان استراتژیک است و در برنامه ریزی‌ها سعی می شود بافت‌های ناکارآمد نوسازی شوند.

بهاآبادی با اشاره به اینکه ما به عنوان کارگزاران مردم باید امین خواسته‌ها و منابع مردم باشیم ، گفت: چشم انداز ما در طرح جامع همدان بر مبنای بهره برداری از مین و فضا به اندازه امروز و ذخیره حداکثر آن برای نیازهای فردا است و این تنها با برنامه ریزی استراتژیک امکان پذیر است.

نظر شما