شناسهٔ خبر: 58244 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد:

پایان هفته آفتابی در اکثر استان های کشور/ احتمال سیلابی شدن رودخانه ها در مناطق کوهپایه ای زاگرس جنوبی/ کاهش کیفیت و دید افقی در زابل

آب و هوا امروز و فردا (جمعه) درساعات بعدازظهر و شب در زاگرس جنوبی درجنوب اصفهان، شرق استان چهارمحال وبختیاری، شرق کیگیلویه وبویراحمد، غرب استان کرمان، مناطق شمالی و شرقی استان فارس و برخی نقاط هرمزگان شاهد رشد ابر همراه با رگبارورعدوبرق و وزش بادشدیدموقتی خواهیم بود.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین آخرین نقشه‌های پیشرو هواشناسی، امروز و فردا (جمعه) در ساعات بعدازظهر و شب در زاگرس جنوبی درجنوب اصفهان، شرق استان چهارمحال وبختیاری، شرق کیگیلویه وبویراحمد، غرب استان کرمان، مناطق شمالی و شرقی استان فارس و برخی نقاط هرمزگان شاهد رشد ابر همراه با رگبارورعدوبرق و وزش بادشدیدموقتی خواهیم بود.

به همین خاطر به سبب  بارندگی، گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این نواحی بخصوص در مناطق کوهپایه‌ای و روستاهای کوهستانی وجود دارد از همین روتوصیه می‌شود جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

امروز همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در زاگرس جنوبی شامل نیمه غربی و مرکزی و جنوبی استان کرمان و مناطق شمالی و شرق استان فارس، رگبار باران همراه با رعدوبرق و ورزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین برای شرق استان مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات البرز شرقی در استان سمنان رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد دور از انتظار نیست و همچنین در مناطق شمالی استان آذربایجان غربی هم شاهد رشد ابر خواهیم بود.

به جز مناطق ذکر شده اغلب مناطق کشور پایان هفته آفتابی با آسمانی صاف خواهند داشت.

در زابل هم طی امروز و فردا همچنین شاهد ورزش باد شدید و کاهش نسبی کیفیت هوا و کم شدن دید افقی هستیم و در سه روز آینده استان‌های خوزستان و بوشهر، با نفوذ جریانات جنوبی غبار محلی و در اواخر شب و اوایل صبح جمعه مه صحبگاهی را تجربه خواهند کرد.

امروز اهواز با هوای صاف در برخی اوقات ابری با وزش باد و غبارآلود بودن با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان بود ودر مقابل شهرکرد با کمینه دمای ۹ درجه در کنار همدان و اردبیل با دمای ۱۰ و ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان نام گرفتند.

تهران هم امروز آسمانی صاف و آفتابی اما گاهی ابری همراه با وزش باد را تجربه کرد و بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۴ درجه بود که پیش‌بینی می‌شود فردا صبح کمینه ۲۴ و بیشینه دما ۳۵ درجه باشد.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما