شناسهٔ خبر: 58265 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره برنامه و بودجه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان کرد:

مطالبات پیمانکاران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در قالب تهاتر پرداخت می‌شود

صحبت اله صفایی نژاد از پیمانکاران طلبکار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان که دارای بدهی بانکی هستند، دعوت می‌شود برای تهاتر مطالبات خود با بدهی بانکی، به این اداره کل مراجعه نمایند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان ،‌ صحبت‌اله صفایی‌نژاد رئیس اداره برنامه و بودجه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اعلام این خبر گفت: با استناد به نامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که در تاریخ یازدهم شهریور ماه جاری ابلاغ گردیده است پرداخت مطالبات پیمانکاران دارای بدهی بانکی در قالب تهاتر با استفاده از ظرفیت بند(و) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۷ (اسناد تسویه نوع ۲) امکانپذیر است.

وی افزود: از همه پیمانکاران دارای مطالبه از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان که دارای بدهی بانکی هستند دعوت می‌شود با مراجعه به این اداره کل، درصورت مشمول بودن از این ظرفیت قانونی برای تهاتر مطالبات با بدهی بانکی خود استفاده نمایند.

رئیس اداره برنامه و بودجه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خاطرنشان کرد: اسناد تسویه نوع ۲، اسناد تعهدی خاصی هستند که به منظور تسویه بدهی قطعی دولت به اشخاص متقاضی مشمول با بدهی آنها به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی از طریق تسویه بدهی‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به بانک مرکزی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه صادر می‌شود.

وی درخصوص ضوابط استفاده از این بند قانونی گفت:  پیمانکارانی مشمول استفاده از بند (و) می‌شوند که طلب آنها تا پایان سال ۱۳۹۵، تسجیل شده و تاییدیه اعلام وصول الکترونیکی سامانه "سماد" را داشته باشد.

صفایی‌نژاد اظهار کرد: پیمانکاران می‌توانند با مراجعه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، دستورالعمل و فرم‌های مربوطه را دریافت و نسبت به سیر مراحل قانونی اقدام کنند.

وی بانک‌های ملی، مسکن، صنعت و معدن، توسعه تعاون، تجارت، رفاه کارگران، صادرات، ملت، قوامین و پارسیان را به عنوان بانک‌های مشمول صدور اسناد تسویه نوع ۲ برشمرد.

نظر شما