شناسهٔ خبر: 58276 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خبر داد:

شانه سازی بیش از ۲۰۰ کیلومتر از راه های استان همدان

بزرگراه معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۲۲۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در پنج ماهه نخست امسال شانه سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، حمید پرورشی خرم در گفتگویی با اشاره به اینکه بیشترین علت تصادفات در جادهای استان واژگونی خودروهاست، اظهار داشت: در همین راستا و به منظور ایمن‌سازی راه‌ها، عملیات شانه‌سازی در محورهای شریانی، فرعی و اصلی و راه‌های روستایی استان همدان انجام شد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام‌ شده در پنج ماهه نخست سال یادآور شد: در این مدت رگلاژ و تسطیح ۲ هزارو ۸۱۵ کیلومتر از راه‌های آسفالته توسط راهداران انجام شده است.

پرورشی خرم افزود: لکه‌گیری ۱۲۹ هزارو ۵۲۴ مترمربع از راه‌های آسفالته تا پنج سانتی‌متر، ۳ هزار و ۸۸۴ کیلومتر پاک‌سازی سطح راه از نخاله و زباله و ۸۴ هزار و ۹۸۶ مترمکعب اصلاح شیب شیروانی از دیگر اقدامات این اداره است.

وی ابراز داشت: همچنین در این مدت، ۳ هزارو ۲۲ کیلومتر پاک کردن و تنظیم قنوها با گریدر، ۲۷ کیلومتر اصلاح قیر زدگی و ۳۹ هزار و ۳۳۱ مترمربع موج تراشی سطوح آسفالته انجام شده است.

پرورشی خرم یادآور شد: ۷۴ کیلومتر درزگیری در راه‌های آسفالته و ۲۸۰ کیلومتر رگلاژ راه‌های شنی از دیگر اقدامات انجام‌شده در این مدت است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: در این پنج ماه، ۲۸ تقاطع اصلاح و ۵۱ مورد دور برگردان و پارکینگ به منظور ایمنی بیشتر احداث شده است.

نظر شما