شناسهٔ خبر: 58336 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل مطرح کرد:

چندین سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت‌سنج در حال نصب است

علی رحمتی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از فعال بودن ۳۸ دوربین نظارت تصویری و ۳۷ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت‌سنج و پلاک‌خوان در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل،علی رحمتی با اعلام این خبر افزود:هم اکنون ۳۸ دوربین نظارت تصویری و ۲۷ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت سنج و پلاک خوان در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل اظهار امیدواری کرد با نصب ۱۰ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت‌سنج و پلاک‌خوان در محورهای شمال استان شاهد افزایش ایمنی و کاهش تصادفات باشیم.

وی افزود: تاکنون بیش از ۵۰ میلیون تردد در پنج ماه اول سالجاری در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده و محور اردبیل آستارا و بالعکس پرترددترین محور استان در ۵ ماه گذشته بوده است.

علی رحمتی با بیان اینکه این میزان تردد توسط ۶۴ سامانه تردد شماری که در ۳۲ نقطه از راه‌های استان نصب شده به ثبت رسیده افزود:در مدت یادشده تخلف سرعت ۱۸ هزار وسیله نقلیه توسط دستگاه‌های ثبت تخلف سرعت به ثبت رسیده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با تاکید بر رعایت کامل قوانین،سرعت مطمئنه و مجاز در ایام سفرهای تابستان تصریح کرد: بیش از ۳۰ درصد وسایط نقلیه عبوری به‌ صورت رفت و برگشت در محور بران – قره آغاج دارای تخلف سرعت غیرمجاز هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیـل از مردم و به ویژه مسافران خواست به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کرده و از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

نظر شما