شناسهٔ خبر: 58355 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ادامه واکنش‌ها به انتشار خبر جعلی علیه توسعه چابهار؛

مشاور رییس جمهور: بی‌دقتی خبرنگار و سردبیر موجب جنجال رسانه‌ای شد/ بدون سر و صدا و عذرخواهی جامعه را متشنج کردند

طرح به دنبال انتشار یک خبر جعلی در یکی از خبرگزاری‌ها با این مضمون که؛ اداره بندر چابهار تا یک ماه آینده به هندی‌ها واگذار می‌شود، بسیاری از شخصیت‌ها و رسانه‌ها نسبت به آن خبر واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به دنبال انتشار یک خبر کذب در خبرگزاری‌ تسنیم مبنی بر اینکه اداره بندر چابهار به هندی‌ها واگذار می‌شود و بازنشر این خبر جعلی در برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، باعث ایجاد جنجال در افکار عمومی و در بین شخصیت‌های مختلف شد.

در این بین، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری در واکنش به این خبر کذب در توییتر خود نوشت: خبرگزاری تسنیم در ابتدا به جای توسعه بندر تیتر زد اداره بندر و پس از آنکه جامعه را متشنج کرده، بدون سر و صدا و عذرخواهی تیتر را اصلاح کرده است. چقدر راحت بی دقتی خبرنگار و سردبیر موجب جنجالی رسانه‌ای شد و متاسفانه کسی سوال نکرد آیا تیتر درست است یا خیر؟

 

این در حالی است که پیش‌تر توسط پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اخبار سفر وزیر راه و شهرسازی به هند و بازتاب سفر ۲ روزه وی در رسانه‌های هند، منتشر شده بود و خبرگزاری تسنیم بدون توجه به اخبار درست و موثق با انتشار خبری کذب موجب تشویش اذهان عمومی و واکنش افراد و رسانه ها شد.

 

 

همچنین شایان ذکر است که خبرنگاران متعددی در حوزه راه و مسکن خواستار شفاف‌سازی در این باره شدند. البته خبرگزاری تسنیم بعد از ایجاد جنجال رسانه‌ای و تشویش اذهان عمومی تیتر و متن خبر را تغییر داد. لازم به ذکر است توسط خبرگزاری تسنیم بارها اخبار کذب علیه اقدامات مثبت و موثر وزارت راه و شهرسازی منتشر شده است که در زیر لینک چند نمونه از آنها آورده شده است.

واکنش تند وزارت راه و شهرسازی به انتشار یک گزارش کذب / واریز بخشی از اعتبار ۶۳ میلیاردی مسکن مهر به حساب مدیران به عنوان «کارانه»؟

واکنش شرکت فرودگاه‌ها به برداشت ناصحیح خبرنگار تسنیم/ ضدخبر به جای فرهنگ سازی

تکذیب خبر قطار مسافری بدون مهماندار و ماموران فنی به مشهد رفت

عبده‌تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی: برخی رسانه ها وظیفه‌ی تخریب خود را انجام می‌دهند

 

نظر شما