شناسهٔ خبر: 58360 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

برگزاری آیین افتتاح پروژه‌های خدماتی روبنایی شهر جدید پردیس/ بهره‌برداری از ۵۰۲۰ واحد مسكن مهر/ كلنگ‌زنی پروژه‌های مشاركتی پردیس با ارزش ۱۰۳۸ میلیارد تومان

سعید غفوری آیین افتتاح پروژه‌های خدماتی روبنایی به همراه ۵۰۲۰ واحد مسكن مهر شهر جدید پردیس با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی امروز ۱۹ شهریورماه مراسم افتتاح پروژه‌های خدماتی روبنایی شهر جدید پردیس شامل ۳ مركز آموزشی در محله تفتان دره بهشت، ۵۰۲۰ واحد مسكن مهر در فازهای ۵، ۸، ۱۱ و ۹ قدیم و جدید با حضور حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید و همچنين سایر مقامات استانی و منطقه‌ای در این شهر جدید برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم پروژه‌های مشاركتی و مراكز محله شهر جدید پردیس با ارزش ۱۰۳۸ میلیارد تومان شامل مركز محله الوند دره بهشت، تكمیل مركز ناحیه سبلان دره بهشت، مركز تجاری زیتون، تكمیل مركز محله تفتان دره بهشت، مركز تجاری مهتاب، پروژه مشاركتی مركز تجاری آفتاب، پروژه مشاركتی دادمان، مركز محله سهند و مركز تجاری هیلوندر دره آرا كلنگ‌زنی شد.

سعید غفوری مدیرعامل شهر جدید پردیس طی سخنرانی در این مراسم اذعان داشت: امروز می‌توانستیم تعداد پروژه‌های مسكونی بیشتری را به افتتاح برسانیم اما به دلیل شرایط مالی و عدم تامین خدمات روبنایی لازم موفق به انجام این كار نشدیم. البته گفتنی است كه تمامی منابع استفاده شده برای پروژه‌های افتتاحی امروز (پروژه‌های روبنایی) نیز از محل منابع داخلی و كمك‌های ویژه شركت مادر شهرهای جدید تامین شده است.

غفوری در ادامه با بیان اینكه یارانه مسكن مهر نقدی اعلام شده برای تامین خدمات زیرسازی سایت‌های مسكن مهر هنوز به شهر جدید پردیس اختصاص پیدا نكرده است گفت: در این میان موفق شدیم ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات گفته شده را در مردادماه سال جاری دریافت كرده و برای پروژه‌های پردیس هزینه كنیم.

این مقام مسئول افزود: با افتتاح ۳ باب مدرسه امروز تعداد مراكز آموزشی بهره‌برداری شده در شهر پردیس به ۱۱ مورد می‌رسد كه تلاش داریم تا پایان سال بین ۱۰ تا ۱۵ مدرسه دیگر نیز متناسب با نیاز محله و درخواست وزارت آموزش و پرورش به افتتاح برسانیم.

مدیرعامل شهر جدید پردیس در خصوص پروژه‌های پكیج مشاركتی با بخش خصوصی شهر جدید پردیس بیان كرد: پروژه‌های مذكور با ارزش ۱۰۳۸ میلیارد تومان به عنوان مكمل پروژه‌های خدماتی مسكن مهر پردیس به شمار می‌رود كه از این میان بخشی از پروژه شهید دادمان كه به صورت مشاركتی با رارگاه خاتم‌الانبیاء به انجام خواهد رسید مربوط به آغاز پروژه مترو شهر جدید پردیس خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از مساكن مهر فاز ۱۱ با كمبود پكیج گاز مواجه هستند كه در نتیجه مانع از نصب كنتورهای بلوك‌های این فاز از سوی اداره گاز می‌شود. در این راستا با خبر شدیم كه شركت مربوطه به دلیل نوسانات قیمتی از تحویل پكیج‌ها به پیمانكاران ممانعت می‌كند. این در حالی است كه حدود ۱۰۶۰ واحد به دلیل مشكلات این چنینی بلاتكلیف باقی مانده‌اند كه تقاضا داریم از سوی مسئولان مربوط به جد پیگیری شود.

نظر شما