شناسهٔ خبر: 58382 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

خادمی خبر داد:

اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال به منظور تکمیل آزادراه قزوین- رشت

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: سازمان برنامه و بودجه کشور با اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور تکمیل ۸.۵ کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین- رشت موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی از موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور برای اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام آزادراه قزوین- رشت خبر داد و گفت:‌ این اعتبار به منظور تکمیل ۸.۵ کیلومتر باند رفت پروژه، حدفاصل شهر منجیل تا رودبار در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: این محدوده دارای ابنیه فنی سنگین از جمله پل و تونل‌های بزرگ است که علاوه بر صعوبت اجرا از نظر هزینه‌های اجرایی نیز قابل توجه است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با تاکید بر صعوبت اجرای عملیات در محدوده شهرهای رودبار و منجیل ادامه داد: این پروژه در سه فاز اجرایی شده است که فاز اول به طول ۱۲۷ کیلومتر هم‌اکنون زیرعبور ترافیک قرار دارد، فاز دوم نیز به طول ۳.۲ کیلومتر به عنوان کنارگذر شهر منجیل  برای رفع مشکل گلوگاهی تونل‌های قدیم منجیل با چهارخطه شدن محور موجود زیر عبور قرار دارد.

خادمی ادامه داد: اجرای ۸.۵ کیلومتر انتهایی آزادراه قزوین- رشت به عنوان فاز سوم در دستور کار قرار گرفت  تا با ایجاد فرصت کسب و کار برای مردم شهر رودبار با احداث یک باند رفت از قزوین به رشت و عبور از شهر رودبار از سمت رشت به قزوین اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مطالعات دقیق بخش انتهایی پروژه تاکید کرد: تلاش شده است تا با رعایت مسائل و نکات زیست محیطی حداقل خسارت تخریبی به محیط زیست و منابع طبیعی وارد شود.

وی رفع گره‌های ترافیکی محورهای مواصلاتی منتهی به استان گیلان را در دستور کار وزارت راه وشهرسازی دانست و افزود: هم‌اکنون مطالعات آزادراه امام‌زاده هاشم- انزلی و امام‌زاده هاشم- چابکسر تکمیل شده و در مرحله جذب سرمایه‌گذار است./

نظر شما