شناسهٔ خبر: 58417 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

آب و خاک کشور، قابل واگذاری نیست/ هندی‌ها کارنامه خوبی در قراردادهای خود با ایران دارند

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: آب و خاک یک کشور قابل واگذاری نیست و حتی تغییر جزیی خطوط مرزی هم نیازمند رای چهار پنجم نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش پاپگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عزت‌الله یوسفیان‌ملا، در مورد قرارداد اپراتوری منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار، اظهار کرد: این قراداد به منظور بهره‌برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار مدنظر قرار گرفته و مطابق قوانین و مقررات بوده و به سود هر دو طرف قرارداد است.

وی ادامه داد: خاک و آب یک کشور قابل واگذاری نیست و نباید بدون مطالعه در مورد قراردادهای فنی اظهار نظر کرد. مگر می‌شود سرزمین یک کشور را اینگونه خرید و فروش کرد؟ در قانون اساسی تغییر جزیی خطوط مرزی هم نیازمند رای چهار پنجم نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و باید بدانیم در موارد دیگر به دو سوم رای نمایندگان نیاز است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هندی‌ها در قراردادهای خود با ایران پیشینه خوبی دارند و تا کنون مشکلی با آن‌ها در قراردادهای مختلف از جمله نفت و گاز به وجود نیامده است، گفت: قرارداد اپراتوری منعقد شده با شرکت هندی به منظور بهره‌برداری از ترمینال فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار اقدامی قابل‌تحسین است و موجب رونق بندرشهید بهشتی چابهار، اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت منطقه خواهد شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، یوسفیان‌ملا ادامه داد: زمانی که از امکانات و تکنولوژی برخوردار نیستیم باید از تکنولوژی و امکانات سایر کشورها بهره‌ ببریم و نباید درهای کشور را به روی توسعه پیشرفت ببندیم. توجه ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور مسئله‌ای است که در برهه زمانی کنونی نیازمند آن هستیم و قرارداد اپراتوری با هندی‌ها قراردادی مبارک است که می‌تواند موجب افزایش میزان صادرات و واردات و نیز ترانزیت کالا شود.   

نظر شما