شناسهٔ خبر: 58429 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق خبر داد:

رشد ۵۲ درصدی صادرات کالا از خط ریلی زاهدان - کویته پاکستان

مجید ارجونی صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان - کویته پاکستان در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مجید ارجونی مدیرکل راه‌آهن جنوبشرق با اعلام این خبر گفت: در پنج ماه نخست امسال ۱۸ هزار و ۲۸۵ تن کالا از طریق ریل به پاکستان صادر شد که نسبت به ۱۲ هزار و ۱۹ تن سال قبل، رشد ۵۲ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: سیمان، قیر، گوگرد، گل سرخ و فوتس اویل، عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به پاکستان و عمده کالاهای وارداتی در این مسیر، کنجد، برنج خوراکی و عمده کالاهای ترانزیتی نیز گوگرد خام است.

وی ادامه داد: در پنج ماه نخست سالجاری ۶۲ رام قطار در این خط ریلی تردد داشته که نسبت به ۵۴ رام قطار سال قبل، رشد ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

ارجونی با اشاره به عملکرد سال گذشته این اداره کل در بخش واردات، صادرات و ترانزیت گفت: در سال ۹۶، ۹ هزار و ۱۷۵ تن کالا از طریق پاکستان به زاهدان وارد شد که نسبت به هفت هزار و ۹۹۸ تن سال ۹۵ رشد ۱۵ درصدی را نشان می دهد. همچنین ۳۳ هزار و ۴۳۶ تن کالا از طریق خط ریلی زاهدان به پاکستان صادر شد که نسبت به ۱۷ هزار و ۲۰۷ تن سال ۹۵ رشد ۹۴ درصدی داشته است.

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق اضافه کرد: میزان ترانزیت کالا از پاکستان به ایران از طریق این خط ریلی از ۴ هزار و ۷۸۲ تن سال ۹۵ با رشد ۱۵۱ درصدی به ۱۲ هزار و ۲۶ تن در سال ۹۶ رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به پیگیری ها و تعامل صورت گرفته با راه‌آهن کویته پاکستان، تعداد رام قطار های پاکستانی در سال های ۹۵ و ۹۶ به ترتیب ۸۲ و ۱۳۸ رام در این مسیر رشد داشته است.

نظر شما