شناسهٔ خبر: 58431 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرصت های سرمایه گذاری در مجتمع بندری نگین:

بازدید سرمایه گذاران اتریشی از بندر بوشهر و ظرفیت‌های مجتمع بندری نگین

جلسه هیات سرمایه گذار اتریشی از بندر بوشهر ، توانمندی‌ها ، ظرفیت و فرصت‌های سرمایه گذاری در مجتمع بندری نگین بازدید کردند

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی، سیاوش ارجمند‌ زاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ابتدای این دیدار،ضمن تشریح زیر ساخت‌های تجاری و همچنین طرح‌های توسعه‌ای بنادر استان به ظرفیت‌های موجود و فرصت‌های سرمایه گذاری در بندر بوشهر به عنوان اصلی ترین بندر تجاری استان اشاره کرد.

ارجمند زاده افزود: طرح توسعه بندر بوشهر و تبدیل آن به یک بندر مدرن و هوشمند، در جزیره نگین خواهد بود که با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه زیر ساخت‌ها و بخش خصوصی در زمینه روبناها و تجهیزات، فرصت بسیار خوبی را برای سرمایه گذارهای داخلی و خارجی مهیا نموده است.

وی عنوان کرد: با ایجاد زیر ساخت‌ها لازم اعم از آب ،برق،گاز و تلفن در مجتمع بندری نگین که هم اکنون در حال انجام می‌باشد، ایجاد صنایع ارزش افزوده در پسکرانه ترمینال‌های کانتینری و چند منظوره امکان پذیر بوده  و این موضوع در حالیست که برای اولین بار درکشور زیر ساخت‌ها از جمله اسکله کانتینری با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

سیاوش ارجمند زاده خاطر نشان کرد: عمق تعیین شده برای پای اسکله مجتمع بندری نگین ۱۲ متر هدف گذاری شده تا کشتی‌هایی با ظرفیت ۵۰ هزار تن بتوانند در آن پهلو بگیرند.

وی اضافه کرد: عملیات لایروبی پای اسکله مجتمع بندری نگین با اعتباری بالغ بر ۳۰میلیارد تومان  و با پیشرفت ۷۰درصدی هم اینک در حال انجام می باشد و تا دو ماه آینده به افتتاح خواهد رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکید کرد: عملیات لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر نیز با هزینه ۱۵۰میلیارد تومان تا پایان سال انجام خواهد شد که با انجام این مهم عمق آن به ۱۰/۸ متر خواهد رسید.

ارجمند زاده اظهار داشت : اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران داخلی و خارجی در راستای سرمایه گذاری در مجتمع بندری‌نگین می باشد و این درحالیست که آینده بندر بوشهر بعنوان یک بندر نسل سومی در مجتمع بندری‌نگین دیده شده است.

نظر شما