شناسهٔ خبر: 58462 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

افتتاح و کلنگ زنی ۲۵۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی در گلبهار

افتتاح ۲۵۰۰ میلیاردریال پروژه عمرانی در شهر جدید گلبهار با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان رضوی افتتاح و کلنگ زنی شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید گلبهار، حبیب اله طاهرخانی در آیین افتتاح و بهره برداری از ۲۵۰۰ میلیارد ریال پروژه  عمرانی در این شهر با اشاره به اینکه بحث حمل و نقل یکی از وجوه و  اولویت‌های اصلی در گلبهار قلمداد می‌شود، گفت: در حال حاضر آزاد راه در بخش تملک قرار داشته و قطار برقی  مشهد-گلبهار-چناران نیز که عملیات اجرایی آن  از سال ۹۱ آغاز شده جزو معدود پروژه هایی است که تامین مالی از محل فایناس انجام شده  و مناقصه آن برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود موانع موجود در بخش های مختلف روند اجرای پروژه متوقف نشده و امروز با قراردادی به ارزش ۱۳۵ میلیارد تومان در حوزه سویل قطار برقی مشهدگلبهار چناران اجرایی می شود.
طاهرخانی اذعان کرد: آخرین مورد  ایستگاه گلبهار و قسمتی  از قطعه پنجم قطارمشهد- گلبهار- چناران که کار آن آغاز شده و ۸.۱دهم آن مربوط به گالری مشهد  است که  با  این قرارداد جدید مجموعه مربوط به آستان قدس آن را اجرایی خواهد کرد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عرضه  ۵۰  هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید کشور اجرایی خواهد شد، افزود:  از این تعداد ۲۸۰۰ واحد عرضه مسکونی در گلبهار با مشارکت بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه با اشاره به اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از ۶۰ هزار واحد مسکن مهر ساخته و افتتاح شده است، گفت: آنچه از مسکن های مهر باقی مانده مربوط به تعاونی ها است که دولت خود را مکلف به اتمام آن می داند.

رشیدیان خاطرنشان کرد: طی پنج سال گذشته اقدامات مطلوبی در حوزه زیربناها و روبناهای شهر جدید گلبهار انجام شده و آنچه که از پروژه مسکن مهر مورد تعهد دولت بود، به اتمام رسیده است، 
وی یکی از دغدغه های مردم گلبهار را افتتاح ۶ باب مدرسه ای دانست که هم اکنون پیشرفت فیزیکی آنها بیش از ۹۰ درصد است و گفت: با پیگیری های صورت گرفته اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این مدارس توسط شرکت عمران گلبهار تخصیص یافته که ۳ مدرسه تا اول مهر و ۳ مدرسه دیگر تا آبان ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین به تامین نیروی کلینیک درمانی گلبهار با توجه به نیاز و درخواست های مردمی نیز اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر وزیر بهداشت به خراسان رضوی، مقرر شد برای کلینیک درمانی شهر جدید گلبهار پزشک مستقر شده و به بیماران این شهر خدمت رسانی کند.

مقام عالی دولت در خراسان رضوی یکی دیگر از مشکلات شهر گلبهار را  موضوع حمل و نقل دانست و تصریح کرد: با تفاهم منقعد شده بین شرکت عمران شهر جدید گلبهار و شهرداری در ارتباط با توسعه زیرساخت های حمل و نقل چند دستگاه اتوبوس جدید برای مردم این شهر تامین خواهد شد.

وی همچنین در خصوص تسریع در تملک الباقی مسیر مترو گلبهار خطاب به اوقاف و تعاونی حکمت گفت: با توجه به اینکه واقفین نظرشان خدمت رسانی به مردم بوده، اداره اوقاف در خصوص واگذاری املاک مسیر مترو تعامل بیش تری داشته باشد.

وی اذعان کرد: با توجه به موافقت معاون وزیر در خصوص معوض کردن اراضی تعاونی حکمت انتظار همکاری مناسب از این تعاونی وجود دارد. 

رشیدیان در پایان ابراز امیدواری کرد: مطالعات امتداد مسیر ریلی گلبهار – مشهد به سمت چناران  پایان یافته که امیدواریم طی یک ماه آینده مصوبه آغاز عملیات اجرایی آن نیز از سوی دولت صادر شود.

نماینده مردم گلبهار، چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به اینکه در این برهه زمانی و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم کسانی در عرصه عمرانی تلاش کرده و با سامان دادن به کار باعث امید مردم می شوند، افزود: در حال حاضر پروژه قطار مشهد-گلبهار به عنوان کاری شاخص در کشوربا هزینه های وسیعی در حال انجام است که امیدواریم تا پایان این دولت اجرایی خواهد شد.

دهقان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بودجه قطار برقی گلبهار-چناران در سال ۹۵ مصوب شده امیدواریم با همت مسئولین عالی استان عملیات اجرایی آن نیز اجرایی گردد.

وی ابراز امیدواری کرد: سامان دهی آزادراه، ارتقای گلبهار به شهرستان و همچنین ساماندهی حمل و نقل عمومی از مطالبات مردم ساکن در گلبهار است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار نیز در ادامه در تشریح پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی شهر جدید گلبهار در این آیین گفت: وی خاطرنشان کرد:تولید و عرضه ۸۸۰ واحد مسکن مهر با اعتبار ۶۶۰ میلیارد ریال، پارک محله ۱۱ به مساحت ۱.۷ هکتار با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال، کتابخانه ویژه کودکان به مساحت ۲۵۰ مترمربع، مسجد به مساحت ۱۲۵۴ مترمربع با زیربنای حدود ۶۳۰ مترمربع اعتبار بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال،۴ زمین ورزشی روباز با اعتبار ۳ میلیارد ریال، مرکز اورژانس با زیربنای ۳۸۶ مترمربع با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و آغاز به کار اولین مرکز کنترل ترافیک  شهرهای جدید کشور و نصب تجهیزات ترافیکی در گلبهار با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال افتتاح شد.

گریوانی گفت: عملیات اجرایی آماده سازی ۲۷۰۰ واحد مسکونی، احداث استخر و سونا با مشارکت بخش خصوصی و عملیات احداث آرامستان، اجرای ایستگاه گلبهار و بخشی از گالری مسیر قطار برقی مشهد-گلبهار-چناران با  اعتبار بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال از جمله پروژه های افتتاحی هفته دولت است. از پروژه هایی است که اجرایی خواهد شد./

نظر شما