شناسهٔ خبر: 58474 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مقبلی خبر داد:

آمادگی کامل پایانه‌های مرزی برای ارائه خدمات در اربعین حسینی

بازديد معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: امکانات و زیرساخت لازم در سه پایانه مرزی شلمچه، چذابه و مهران برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی مهیا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان خداداد مقبلی معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از پایانه مرزی شلمچه بازدید کرد .

  خداداد مقبلی سه شنبه شب در جریان بازدید از پایانه مرزی شلمچه اظهار داشت: تمهیدات لازم برای تسهیل خروج و ورود زائران اربعین از سه گذرگاه مرزی کشور فراهم است ضمن اینکه نقاط حادثه خیز مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی در استان های خوزستان و ایلام شناسایی شده و تا قبل از اربعین ایمن سازی می شوند.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور مرز شلمچه را دومین مرز پرحجم از نظر خروج و ورود زائران اربعین حسینی بعد از مرز مهران معرفی کرد و بیان داشت:با همراهی و کمک دستگاه های استانی نقاط ضعف موجود در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه تا قبل از اربعین برطرف می شود.

خداداد مقبلی به پیش بینی افزایش ۱۰درصدی تردد زائران اربعین حسینی در سال جاری اشاره کرد و گفت:همه امکانات حمل و نقل و ناوگان جاده ای کشور برای ارائه خدمات به زائران حسینی بسیج و از همه ظرفیت ها برای جابجایی زائران استفاده می شود.

 مقبلی مرز شلمچه را تنها گذرگاه خروج اتباع خارجی در اربعین حسینی اعلام کرد و گفت: تا قبل از اربعین گیت های خروج و ترمینال مجاز برای اتباع خارجی در پایانه مرزی شلمچه آماده می شود.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت:اقدام لازم برای سهولت تردد زائران خارجی اربعین حسینی از جمله سالن های مجاز ورود و خروج و گیت های مستقل در نظر گرفته شده است و با اولویت بندی زمانی تا اربعین حسینی آماده می شود تا خدمات بهتری نسبت به سال گذشته به زائران اربعین حسینی ارائه شود.

خداداد مقبلی با اشاره به اینکه مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران در اربعین حسینی به عراق هستند افزود : اربعین پارسال بیش از یک میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه به کشور عراق سفر کردند./

نظر شما