شناسهٔ خبر: 58488 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل سیستان و بلوچستان عنوان شد:

برگزاری کمیته‌های ساماندهی و مدیریت سواحل استانی هر ۳ ماه یکبار/ ضرورت تسریع در تکمیل زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی متصل‌کننده بندر چابهار به بازارهای منطقه‌ای

جلسه مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کلیه ارگان‌ها با تشریک مساعی در تحقق استقرار مدیریت یکپارچه سواحل استان می‌توانند به پروژه‌های توسعه‌ای سواحل کشور کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید خلیلی در نهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان سیستان و بلوچستان، افزود: با توجه به تصمیم‌گیری و جانمایی پروژه‌های توسعه‌ای در سواحل، کمیته‌های ساماندهی و مدیریت سواحل استان شکل گرفته است. از این‌رو با بهره‌گیری از نتایج مطالعات به تصمیم‌گیری و مدیریت کلیه پروژه‌های اراضی ساحلی استان‌ها پرداخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کلیه ارگان ها با تشریک مساعی در تحقق استقرار مدیریت یکپارچه سواحل استان می توانند به پروژه‌های توسعه‌ای در سواحل کمک کنند.

خلیلی گفت: با توجه به اهمیت کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل از دیدگاه وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و کارویژه مرز شورای امنیت ملی کشور، مقرر شد تا جلسات کمیته های استانی هر ۳ ماه یکبار در محل دبیرخانه کمیته مطرح و در خصوص مسائل مختلف نوار ساحلی استان تصمیم‌گیری و مصوبات جلسات جهت انعکاس به کارویژه امنیت مرز شورای امنیت کشور ارسال شود.

عباس آذرپیکان؛ معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز با اشاره به پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه در تکمیل فاز یک طرح توسعه بندر شهیدبهشتی و به دنبال آن عقد قراردادهای سرمایه‌گذاری کلان در بندر، خواستار تسریع در تکمیل زیرساخت‌ها جاده‌ای و ریلی متصل کننده این بندر به بازارهای منطقه‌ای شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین عبدالغفور ایران نژاد؛ نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، کنارک، نیکشهر و قصر قند در مجلس در این جلسه، اظهار کرد: طرح ویژه سواحل مکران که از سیریک و میناب شروع می شود و تا منطقه گوادر در مرز کشور پاکستان ادامه دارد از نگاه مقام معظم رهبری، دولت و مجلس بسیار مهم می باشد و بصورت مستمر موضوعات این بخش توسط مجلس شورای اسلامی رصد می‌شود.

در این جلسه، موضوع انجام مطالعات امکان سنجی جاده استراتژیک بین دو بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری با رویکرد تعامل شهر و  بندر مورد تصویب اولیه قرار گرفت.

نظر شما