شناسهٔ خبر: 58512 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئيس اداره ايمني راه وحريم اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد؛

حذف ۱۳ نقطه پرتصادف جاده های خراسان شمالی

جاده رئيس اداره ايمني راه وحريم اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: امسال ۱۳ نقطه پرتصادف در محورهای مواصلاتی استان حذف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، علي پرتونيا ا اظهار داشت: بر اساس طرحی که دو سال گذشته در محورهای استان انجام شد، ۹۷ نقطه به عنوان پرتصادف شناسایی شد که تا کنون ۱۳ نقطه حذف شده است.

وی با بیان اینکه کار آشکارسازی و آرام سازی تمام نقاط پرتصادف در جاده های استان انجام شده است افزود: آشکارسازی و آرام سازی نقاط پرتصادف محورهای استان با اقدامات همچون نصب تابلو علائم، سرعت کاه و نصب رفلکتور انجام شده است.

وی گفت: ۲۴ نقطه از نقاط پرتصادف جاده های استان مربوط به محور بجنورد- جنگل گلستان بود که تا کنون چهار نقطه حذف شده است.

پرتونيا اظهار داشت: حذف نقاط پرتصادف با اجرای باند دوم جاده، اصلاح تقاطع ها و سایر اقدامات میسر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ نقطه در محورهای بجنورد، ۱۹ نقطه در محورهای شیروان، ۱۸ نقطه در مانه و سملقان و هفت نقطه در گرمه شناسایی شده و در محورهای شهرستان های اسفراین و فاروج هم هر کدام یک نقطه پرتصادف معرفی شد.

طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، ۱هزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱,۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ کشورهای استان قرار گرفته است.

طول راه های شریانی استان ۶۳۷ کیلومتر است که ۱,۸ از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

نظر شما