شناسهٔ خبر: 58522 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح اقدامات معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس:

تحصیل ۴۶۰۰هکتار از اراضی تصرف شده در استان از سال ۹۵/ لزوم همکاری بیشتر با تاکید ویژه وزیر راه و شهرسازی

رفع تصرف اراضی ملی در تربت حیدریه معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: از سال ۹۵ تاکنون در اداره کل راه و شهرسازی استان فارس ۴۶۰۰ هکتار تحصیل اراضی تصرف شده صورت گرفته که در دو فاز فوری و اجرای حکم بوده است.

حسین ذوالقدر معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص وضعیت تصرف املاک و اراضی در این استان اظهار داشت: در این خصوص از سال ۹۵ تاکنون در اداره کل راه و شهرسازی استان فارس ۴۶۰۰ هکتار تحصیل اراضی تصرف شده صورت گرفته که در دو فاز فوری و اجرای حکم بوده است.

وی ادامه داد: در زمینه تحصیل اراضی به صورت فوری که بدون حکم قضایی مراجعه می‌شود و خود متصرفین هم نمی‌خواهند شکایتی از آنها شود تخریب بدون ارجاع پرونده به دادگاه و محاکم قضایی انجام می‌گیرد. در این خصوص از سال ۹۵ تاکنون بیش از ۹۴ هکتار از اراضی با ارزشی افزون بر ۳۸۵ میلیارد ریال تحصیل شده است.

ذوالقدر ادامه داد: بابت تحصیل اراضی با اتکا به اجرای حکم در مراجع قضایی از سال ۹۵ تاکنون بیش از ۴۶۳ هکتار اراضی تصرف شده به ارزش بیش از ۳ هزار میلیارد بازپس گرفته شده‌اند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس با تاکید بر همکاری خوب دستگاه قضایی استان در زمینه تحصیل اراضی تصرف شده اظهار داشت: خوشبختانه همکاری بسیار مثبت و خوبی در استان فارس با دستگاه قضا درخصوص بازپس گیری اراضی تصرف شده وجود دارد و در همه تخریب‌ها استاندار به شخصه حضور دارند. در صدور احکام اگر به تجدیدنظر نرود حداکثر ۲ تا ۳ ماه زمان می‌برد تا رای صادر شود. با این حال با صدور حکم قضایی اجازه تصرف تا حصول نتیجه گرفته می‌شود تا رای صادر شود.

ذوالقدر در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در رفع تصرف‌ها در استان فارس تصریح کرد: در این مسیر تحصیل اراضی ما چند مشکل داریم که عمده آنها کمبود وسایل جهت اجرای حکم است. بعد جداسازی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کلیه ماشین‌آلات به این اداره منتقل شد. علی‌رغم تاکید مقام عالی وزارت که ادارات راهداری همچنان در تامین وسایل همکاری داشته باشند اما در اکثر استان‌ها با کمبود و مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: امیدوارم با یک راهکار مناسب همکاری بیشتری شود چون بخش خصوصی هم علاقه‌ای به ورود به این مبحث نداشته و از سوی دیگر استفاده از وسایل آن‌ها بسیار هزینه‌بر است. یک مشکل دیگر هم بحث یگان حفاظت است که باید از نظر تعداد توسعه پیدا کند. ما در حال حاضر ۴ نفر ضابط و دو نفر مامور انتظامی داریم که امیدواریم در سال آینده بتوانیم تعداد را افزایش دهیم. با این حال در کل مشکل خاصی وجود ندارد و با تعامل خوبی با دستگاه قضا داریم و همکاری مثبتی در تحصیل اراضی تصرف شده در استان فارس وجود دارد.

نظر شما