شناسهٔ خبر: 58580 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر روابط عمومی هواپیمایی کشوری خبر داد:

بازگشت ۸۱۵۰۰ حاجی تا ۲۳ شهریور/ پایان عملیات بازگشت حجاج در روز یکشنبه

بازگشت حجاج مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی کشوری از بازگشت ۸۱۵۰۰ حاجی از مکه مکرمه تا روز ۲۳ شهريورماه خبرداد و گفت: عمليات بازگشت حجاج به کشور فردا پايان می‌يابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده گفت: تا روز ۲۳ شهریورماه، از مجموع ۳۰۱ پرواز انجام شده ۱۷۷ پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ۱۲۴ پرواز دیگر را شرکت هواپیمایی سعودی بعهده داشتند.

وی با بیان اینكه عملیات بازگشت فردا ۲۵ شهریور پایان می یابد، گفت: میانگین تاخیرات پروازهای دو شركت مذكور كمتر از یكساعت بوده است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینكه دغدغه محوری سازمان ایمنی و بی خطری پروازهاست، افزود: سازمان هواپیمایی كشوری در جریان عملیات حج تمتع امسال، گزارشی مبنی بر كوتاهی، تعلل و یا سهل انگاری در انجام وظایف و سرویس دهی بخش های مختلف، دریافت نكرده است.

وی با موفق ارزیابی كردن عملیات حج تمتع ۹۷، اظهارداشت: انسجام  و هماهنگی تمامی مجموعه های دخیل در امور حج تمتع، اعم از رئیس و مسئولان حج و زیارت، تلاش های سرپرست حجاج ایرانی، شركت فرودگاهها و ناوبری هوایی جهت آماده سازی و سرویس دهی ۱۹ فرودگاه كشور، شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، همكاری نزدیك شركت قشم ایر با این شركت، نیروهای امنیتی، انتظامی و حراست مستقر در فرودگاهها از مجموعه عوامل دخیل در این دست آورد معنوی بوده اند.

گفتنی است؛ فرودگاه امام خمینی (ره) با پذیرش تعداد ۲۱۳۷۵ نفر حاجی و انجام ۸۱ سورتی پرواز و پس از آن فرودگاه هاشمی نژاد مشهد (مقدس) نیز به ترتیب پرترافیك ترین فرودگاه‌ها در عملیات حج تمتع ۱۳۹۷ به شمار می روند.

نظر شما