شناسهٔ خبر: 58605 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان مطرح کرد:

افزايش ۱۷.۴۳ تردد وسايل‌نقليه جاده‌ای درمحورهای استان زنجان در نيمه اول شهريور

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت : طی نيمه نخست شهريور ماه سال‌جاری بالغ بر ۷ميليون و ۳۶۵هزار تردد وسايل‌نقليه در محورهای مواصلاتی استان زنجان ثبت شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۷.۴۳درصد افزايش را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ، ایرج دست نشان با اعلام این خبرافزود: بررسی آماری از سامانه‌های ترددشمار و سامانه‌های نظارت تصویری حاکی از آن است که از روزهای ابتدایی شهریور ماه سال جاری در دو تخلف سرعت غیر مجاز و عدم رعایت فاصله طولی دارای نرخ افزایشی بوده‌ایم و با توجه به این موضوع رانندگان باید سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کرده و با فاصله طولی مناسب از خودری مقابل حرکت کنند تا در موقع بروز هر مشکل بتوانند بهترین عکس‌العمل از خود بروز دهند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان اظهارداشت : بخش عمده‌ای از تصادفات منجر به فوت در تابستان امسال مربوط به واژگونی خودروها است و اغلب این واژگونی‌ها به علت عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است. حالات بدنی و وضعیت فیزیولوژیک راننده می‌تواند به خستگی و خواب‌آلودگی منجر شود.

دست نشان به  رانندگان توصیه کرد: در ساعتی از شبانه‌روز که در روزهای عادی عادت به استراحت داشته‌اند، در پشت فرمان وسیله نقلیه قرار نگیرند چرا که معمولاً ساعات بعد از ظهر، ساعت ابتدایی روز و پایانی شب ساعاتی پرخطر از این حیث به شمار می‌آیند.

به گفته وی رانندگی در آزادراه‌هایی با طول زیاد، بزرگراه‌ها و جاده‌های یکنواخت خستگی را برای راننده به ارمغان می‌آورد؛ بنابر این لازم است رانندگان در حین رانندگی در چنین جاده‌هایی بعد از هر ۲ساعت رانندگی چند دقیقه استراحت کنند تا خواب‌آلودگی و خستگی بر آنها عارض نشود.

 

نظر شما