شناسهٔ خبر: 58635 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

آسمانی صاف در اکثر نقاط کشور/ کاهش دما تا ۶ درجه در سواحل خزر

آب و هوا براساس نقشه‌های پیش‌رو هواشناسی و همچنین مطابق الگوهای همدیدی و آینده‌نگری، امروز و فردا (دوشنبه) غالب مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف برای‌شان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس نقشه‌های پیش‌رو هواشناسی و همچنین مطابق الگوهای همدیدی و آینده‌نگری، امروز و فردا (دوشنبه) غالب مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف  برای‌شان پیش‌بینی شده است.

با این حال از بعدازظهر دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی شاهد بارش‌های پراکنده در سواحل غربی دریای خزر خواهیم بود.

این پدیده در روز سه‌شنبه به جز سواحل خزر در برخی مناطق اردبیل هم مشاهده خواهد شد و شمال آذربایجان شرقی و برخی مناطق فارس را هم در بر خواهد گرفت و برای این مناطق هم رگبار پراکنده باران با احتمال رعدو برق پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت هوای استان‌های ساحلی دریای خزر بین ۴ تا ۶ درجه کاهش پیدا کرده و هوای خنک تا پایان هفته در این مناطق ماندگار خواهد بود.

چهارشنبه و پنجشنبه برای شمال غرب، برخی مناطق غرب، ارتفاعات البرز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز رگبار باران همراه با رعدوبرق دور از انتظار نیست و سواحل شمالی کشور هم می‌توانند چنین انتظاری را داشته باشند.

جاده‌های کوهستانی شمال البرز مرکزی و غربی و همچنین اردبیل از سه شنبه تا پایان هفته، ساعات شب تا اوایل صبح در برخی ساعات مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود که انتظار می‌رود نکات ایمنی هنگام تردد در این محورها کاملا رعایت شود.

دمای هوای تهران امروز ۳۴ درجه بالای صفر بود و کمینه دمای برای فردا صبح در ایستگاه مهرآباد ۲۳ درجه پیش‌بینی می‌شود. تهران امروز آسمانی صاف و گاهی همراه با وزش باد را تجربه کرد که انتظار می‌رود این شرایط تا پایان روز سه‌شنبه هم تداوم پیدا کند.

اهواز امروز با دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و در مقابل شهرکرد، اردبیل و کرمان صبح امروز با ثبت دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان بودند.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما