شناسهٔ خبر: 58665 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عفیفی پور اعلام کرد:

جابجایی کالا در بنادر هرمزگان از ۴۰میلیون تن فراتر رفت/ ثبت ۷.۹میلیون نفر سفر در پایانه‌های دریایی/ شناورهای ورودی ۵۱ درصد افزایش یافت

بندر مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری بالغ بر ۴۰ میلیون تن کالا و ترابری بیش از هفت میلیون و ۸۷۰ هزار نفر سفر در بنادر این استان طی پنج ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، اله مراد عفیفی پور با اشاره به آخرین آمار و ارقام از وضعیت عملیاتی مجموعه بیش از ۷۰ بندر استان هرمزگان طی پنج ماه نخست سال ۹۷، اظهار داشت: از رقم ۴۰ میلیون و ۱۶۶ هزار  تن مجموع کالای تخلیه و بارگیری شده در این بنادر،  بالغ بر ۲۶میلیون تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۱۴میلیون تن به فرآوردهای نفتی اختصاص دارد.

وی ضمن اشاره به صادرات ۱۵ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۷۷۵ تن کالای غیرنفتی در این بنادر، گفت: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای شهریورماه جاری، دو میلیون و ۳۵۶ هزار و ۴۴۷ تن از این کالاها ترانزیت و یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۲۸۲ تن، نیز ترانشیپ شد.

عفیفی پور حجم کابوتاژ (حمل و نقل کالا از طریق آب های ساحلی) را سه میلیون و ۲۹۵ هزار تن و همچنین واردات سه میلیون و ۱۱۳ هزار و ۱۲۸ تن کالای غیرنفتی اعلام کرد.

صادرات ۵.۵ میلیون تن فرآورده نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صادرات پنج میلیون و ۵۲۷ هزار و ۹۹۱ تن فرآورده‌های نفتی از بنادر این استان خبر داد و گفت: طی پنج ماه نخست سال جاری، ۲۱هزار و ۶۵۱ تن، ترانزیت و هفت میلیون و ۹۳۰ هزار تن، کابوتاژ شد. همچنین تخلیه ۵۹۵ هزار و ۷۰۰ تن محموله وارداتی فرآورده‌های نفتی نیز به انجام رسید.

افزایش ۵۱درصدی شناورهای ورودی به بنادر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر این استان را ۴۱ هزار و ۸۸ فروند با رشد ۵۱درصدی خبر داد و گفت: از این تعداد، دوهزار و ۲۳۴ فروند شامل کشتی های بالای هزار تن و ۳۸ هزار و ۸۵۴ فروند از شناورهای پهلو گرفته در بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

۹۴۵ هزار TEU کانتینر تخلیه و بارگیری شد

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این مدت، تخلیه و بارگیری ۹۴۵ هزار و ۸۶۱ TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در بنادر بازرگانی این استان به انجام رسید.

ترابری ۷.۹ میلیون نفر سفر در بنادر مسافری

عفیفی‌پور، هرمزگان را پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران توصیف کرد و افزود: از آغاز سال جاری تا ابتدای شهریورماه که یک دوره زمانی پنج ماهه را شامل می شود، ترابری هفت میلیون و ۸۷۳ هزار و ۹۷۶ نفر سفر در بنادر مسافری و پایانه های دریایی این استان به ثبت رسید.

نظر شما