شناسهٔ خبر: 58682 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه بجنورد خبر داد:

برقراری پروازهای ايرتاکسی‌های فرودگاه بجنورد در سال جاری

ایر تاکسی مدير فرودگاه بجنورد با بيان اينکه برقراری پروازهاي دو ايرتاکسی فرودگاه بجنورد درگير امور اداری است از برقراری حتمی اين پروازها در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران، سيد مهدی رزاز با اعلام اين خبر عنوان كرد: اسفند ماه ۹۶ در مراسمی با حضور جمعی از مدیران و مقامات استان خراسان شمالی،  قطعات و بدنه دو فروند هواپیمای تکنام ساخت ایتالیا از گمرک خراسان شمالی ترخیص شد و عملیات مونتاژ آنها توسط دو نماینده از کمپانی سازنده و با همراهی مهندسین فنی مرکز آموزشی فراسپهر ایرانیان به صورت آزمایشی آغاز شد.

مدير فرودگاه بجنورد با بيان اينكه برای بهره برداری از این هواپیماها به عنوان ایرتاکسی در انتظار اخذ مجوز پرواز از سازمان هواپیمایی کشوری هستيم، افزود: پس از دريافت مجوز كه مراحل پايانی را سپری می‌كند خلبانان بايد هشت ساعت آموزش تخصصي را پشت سربگذارند.

وي همچنين گفت: اين ايرتاكسي ها دارای موتور پیستونی ملخی هستند كه با استفاده از به روز ترین فناوری‌های اروپا تولید شده اند و از توان مداومت پروازی به طول ۱۵۰۰ کیلومتر برخوردارند. اين هواپيماها می‌توانند در يك مسير پروازی چندين مقصد داشته باشند و گزينه بسيار مناسبی برای استان كم مسافر و در عين حال دارای ظرفيت‌های محدود حمل و نقل (با توجه به نداشتن راه آهن و دوری از پايتخت) خراسان شمالی است.

رزاز افزود: بخش خصوصي اجرا كننده اين طرح در نظر دارد ضمن افزايش تعداد ايرتاكسی‌ها ظرفيت هواپيماها را به ۲۰ تا ۳۰ مسافر افزايش دهد.

نظر شما