شناسهٔ خبر: 58728 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

زحمتكشان خبر داد:

تکميل پروژه بهسازی ترمينال‌های فرودگاه مهرآباد تا پايان سال ۹۸/ توسعه ترمينال فرودگاه مشهد تا يک سال ديگر

محمدرضا زحمتکشان سرپرست اداره کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها با اشاره به ابلاغ اعتبار ۱۳ ميليارد ريالی برای تکميل بهسازی و مقاوم سازی ترمينال های يک و دو فرودگاه مهرآباد از اتمام اين پروژه تا پايان سال آتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران محمدرضا زحمتكشان توضيح داد: قرارداد اين پروژه به شكل پيمانكاري طرح و ساخت با مشاركت شركت گوپله و شركت پديده طرح و فن است و از يك ماه پيش با اعتباري بالغ بر ۶۹۴ ميليارد ريال آغاز شده است. قرارداد مشاوره طرح نيز اخيرا به ارزش ۱۸ ميليارد ريال ابلاغ شده است.

سرپرست اداره كل عمران و توسعه فرودگاه ها مدت زمان اجراي اين پروژه را ۱۸ ماه اعلام كرد و افزود: با توجه به اهميت فرودگاه مهرآباد، اين پروژه از طرح هاي مهم شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران به شمار مي رود و اميدواريم تا پايان سال آتي به بهره برداري برسد.

وي گفت: در اين پروژه سالن هاي ورودي و خروجي ترمينال يك مقاوم سازي مي شوند و بخشي از سالن عمومي ترمينال دو نيز بهسازي خواهد شد. همچنين در اين طرح گيت هاي مفصلي ترمينال هاي يك و دو ساخته مي شوند و فضاي سالن ترانزيت ترمينال شماره دو به ميزان ۱۵۰۰ مترمربع افزايش مي يابد.

زحمتكشان همچنين خبر داد: از تير ماه امسال عمليات توسعه ترمينال داخلي فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد آغاز شده كه تا شهريور سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد. اين طرح نيز به صورت قرارداد پيمانكاري طرح و ساخت با اعتبار ۴۴۰ ميليارد ريال در دست اجراست.

سرپرست اداره كل عمران و توسعه فرودگاه ها همچنين از ابلاغ اعتبار ۹۵ ميليارد ريالي براي ساخت ديوار حفاظتي فرودگاه هاي ميناب، بستك، پارسيان و بندرعباس خبر داد و گفت: در اين طرح در مجموع ۲۳ كيلومتر حصاركشي در فرودگاه هاي هرمزگان انجام مي شود كه تا ۱۵ ماه ديگر به پايان خواهد رسيد. مشاور اين طرح شركت راهياب بهينه و پيمانكار ان نيز گروه مشاركت عمران خليج فارس و شركت راهياب ملل هستند.

وي همچنين از اجراي طرح تامين، توزيع،‌ انتقال آب و جمع آوري شبكه فاضلاب آب فرودگاه مهرآباد خبر داد و افزود: مشاور اين پروژه شركت «آبسو» ست و با اعتباري بالغ بر پنج ميليارد ريال تا يك سال ديگر به بهره برداري خواهد رسيد.

زحمتكشان گفت: همچنين اخيرا مبلغ هفت ميليارد ريال اعتبار براي انجام مطالعات شبكه فاضلاب فرودگاه مشهد اختصاص يافته كه تا يك سال ديگر به پايان خواهد رسيد./

نظر شما