شناسهٔ خبر: 58784 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد:

ورود سامانه بارشی از فردا از شمال غرب کشور/ احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در استان های شمالی

بارندگی- هواشناسی- آب و هوا- آب گرفتی جاده بعدازظهر امروز در دامنه های البرز شرقی، بخش های شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، همچنین در نیمه جنوبی استان فارس، ارتفاعات کرمان، یزد و شمال هرمزگان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی دور از اتنظار نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و طبق پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری، در بعدازظهر امروز در دامنه های البرز شرقی، بخش های شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، همچنین در نیمه جنوبی استان فارس، ارتفاعات کرمان، یزد و شمال هرمزگان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی دور از اتنظار نیست.

علاوه بر این طی این مدت در نوار شرقی به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید در بعضی ساعات توام با خیزش گردوخاک پیش بینی شد.

فردا شنبه با ورود یک سامانه بارشی از شمال غرب به کشور، شمال غرب، غرب و به تدریج دامنه های زاگرس مرکزی، غرب سواحل دریای خزر، دامنه های البرز و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شرق فارس، غرب و جنوب غرب کرمان، شمال هرمزگان و البرز شرقی رگبار باران و رعدوبرق به همراه وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

بارش در نیمه شمالی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل طی روز شنبه شدت بیشتری خواهد داشت.

برای یکشنبه با تضعیف این سامانه از شدت ناپایداری در غرب و شمال غرب کشور کاسته شده و بارش پراکنده باران با احتمال رعدوبرق و وزش باد در دامنه های البرز، شرق سواحل دریای خزر و در بعدازظهر در بخش هایی از استان فارس، شمال هرمزگان، جنوب غرب کرمان و ارتفاعات استان اصفهان و اردبیل رخ خواهد داد.

در همین راستا توصیه می شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و  مسیل ها در مناطق نامبرده شده خودداری شود.

تهران پس از سپری کردن شبی بارانی امروز آسمانی صاف همراه با وزش باد و گاهی اوقات افزایش ابر را تجربه کرد و بیشینه دما در پایتخت امروز ۲۷ درجه بالای صفر بود.

دمای سه روز آینده استان های کشور را اینجا مشاهده کنید.

نظر شما