شناسهٔ خبر: 58803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

تشریح اقدامات راهداری برای کاهش تصادفات جاده‌ای/وجود ۹۷ نقطه پرحادثه در استان زنجان

ایرج دست نشان مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از اجرای عملیات و پروژه های راهداری در استان درخصوص وضعیت شناسایی نقاط پرتصادف گفت: تعداد نقاط حادثه‌خیز استان ۹۷ نقطه است که ۴۷ نقطه آن پرتصادف و ۵۰ نقطه دارای تصادف عادی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ایرج دست‌نشان، مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، درباره تازه‌ترین اقدامات در خصوص وضعیت شناسایی نقاط پرتصادف در استان توضیحاتی داد و گفت: تاکنون در ۶ نقطه استان نقاط حاثه‌خیر در دست اصلاح هستند . همچنین مراحل اجرای عملیات ساماندهی و تعریض و اصلاح تقاطع‌ها با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد است و هزینه این پروژه‌ها نیز ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال اعلام شده است.

وی با اشاره به تعداد نقاط حادثه‌خیز در استان گفت: تعداد نقاط حادثه‌خیز استان ۹۷ نقطه است که ۴۷ نقطه آن پرتصادف و ۵۰ نقطه دارای تصادف عادی است و تاکنون نقاط شناسایی شده آشکارسازی شده است و نیز ادامه روند اجرای ساماندهی ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای زنجان و ۴ نقطه در تاکستان در حال انجام است.

وی با برشمردن عملیات‌های تکمیلی پروژه‌های روکش آسفالت و تعریض محورها گفت: تاکنون ساماندهی و تعریض ورودی‌های هیدج- نصیرآباد و صایین قلعه و تقاطع زیرگذر شهر خرمدره و نیز مراحل اجرای روکش آسفالت تقاطع روستایی عمیدآباد در حال انجام است.

دست‌نشان اضافه کرد: همچنین مراحل عملیات تکمیلی اجرای پروژه‌های روکش آسفالت و تعریض پل و احداث تقاطع ماهنشان در محور زنجان-میانه در حال پیشروی است. 

این مدیر استانی در ادامه با اشاره به برنامه‌ها و راهکارها برای کاهش تلفات جاده‌ای تصادفات در اداره راهداری استان توضیح داد: از دیگر اقداماتی که تاکنون انجام شده، شامل نصب بلوک‌های مفصلی در آزادراه‌ها جهت جلوگیری از عبور خودور در لاین‌های مخالف و نصب روشنایی در نقاط حادثه‌‌خیز و نصب چراغ‌های چشمک زن در تقاطع‌ها بوده است.

دست نشان همچنین افزود: نصب و ساماندهی علایم و مسیرنماها و تابلوهای اخطاری و انتظامی و استفاده از تابلوهای خطرنما و جهت‌نما در قوس‌ها و نیز ایمن‌سازی ابتدا و انتهای گاردریل‌ها و ایمن‌سازی ناحیه انتقالی گاردیل‌ها با نرده پل‌ها از دیگر راهکارها و اقدامات اداره برای کاهش بروز تصادف‌ها در محورهای استان بوده است.

مدیر راهداری استان زنجان از اقدامات ایمن‌سازی دیگری نیز در جاده‌ها سخن گفت و توضیح داد: همچنین سعی شده تا دماغه‌های ورودی و خروجی با علایمی مانند نصب شبکه‌های ترافیکی روشنایی و تابلوهای تعیین حرکت آشکارسازی شود.

به گفته دست‌نشان، خط‌کشی و اجرای شیار لرزاننده طولی در محورهای استان نیز از دیگر اقدامات و برنامه‌های راهداری استان جهت کاهش تلفات جاده‌ای و تصادفات بوده است./         

نظر شما