شناسهٔ خبر: 58817 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه‌آهن جنوب:

گرمای۵۲ درجه و گرد و غبار هم مانع فعالیت راه‌آهن جنوب نیست

عبدالکریم درویش زاده با وجود گردو غبار و گرمای شدید تابستان، تعهد همراه با سخت‌کوشی همکاران، دلیلی برای عملکرد قابل قبول راه‌آهن جنوب و استمرار فعالیت‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، عبدالکریم درویش‌زاده مدیر کل راه‌آهن جنوب با بیان این مطلب و اشاره به اینکه این اداره کل موفق شده است عملکرد خوبی را ارائه دهد گفت: همکاران این اداره کل در شرایط گرمای ۵۲ درجه تابستان همزمان با وجود گرد و خاک بسیار در این منطقه، کار کردند و این عملکرد خوب نشان دهنده تعهدکاری و سخت کوشی آنان است.

درویش زاده با بیان اینکه بسیاری از شاغلین در این اداره کل در فصل تابستان در فضای باز مشغول به انجام وظیفه بودند، تشریح کرد: باید توجه داشت که درجه حرارت ۵۲ درجه در شرایط سایه و ارتفاع بالای دو متر اندازه گیری شده و این درحالی است که در فضای آزاد و در زیر نور مستقیم آفتاب دمای محیط گاهی بالای ۶۰ درجه هم می‌رسد.

او افزود: این شرایط سخت محیطی، عملیات نگهداری خط و حمل و نقل قطار را بسیار سخت می‌کند و این درحالی است که تمامی مشاغل راه‌آهن متاثر از این شرایط سخت بوده که همراه با گرد و خاک است.

وی با بیان اینکه علاوه بر شرایط آب و هوایی، مشکل تامین آب و قطعی های مکرر برق نیز بر سختی‌کار کارکنان این منطقه در تابستان افزوده‌است، یادآور شد: نیروهای عملیاتی راه‌آهن جنوب از جمله لکوموتیورانان، متصدیان ترافیک، مانورچی‌ها و سوزن‌بان ها در بندر امام خمینی (ره)، بندر ماهشهر و میاندشت، در تابستان شرایط کاری بسیار سختی را دارند.
تحریم تاثیری در واردات و صادرات نداشت.

وی با اشاره به اینکه مشکلات ناشی از تحریم در میزان واردات و صادرات بار ریلی به بندر امام (ره) تاثیری نداشته‌است، گفت: صادرات مازوت از ایستگاه ری و اراک به ماهشهر و شمش از ایستگاه خوزستان به بندر امام (ره) انجام می‌شود و هیچ تغییری در این زمینه صورت نگرفته است.

نظر شما