شناسهٔ خبر: 58823 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم از خبر داد:

ورود بیش از ۷۳۶هزار دستگاه خودرو طی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به استان قم

ابوالفضل جمالی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای از ورود بیش از ۷۳۶ هزار دستگاه خودرو در ایام تاسوعا و عاشورا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم ، ابوالفضل جمالی اظهار داشت : محورهای آزادراه تهران – قم باحجم ورودی بالغ بر ۲۲۱هزار دستگاه و جاده قدیم کاشان - قم باحجم ورودی افزون بر ۱۸هزار دستگاه خودرو، هریک به ترتیب شاهد بیشترین و کمترین حجم ورود خودرو به استان طی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی  ( ازتاریخ ۲۷/۶تا۳۰/۶) بوده اند

 اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم براساس آمار دریافتی از سامانه های تردد شمار جاده‌ای (آنلاین ) منصوب در مبادی ورودی‌های استان ، افزون بر۷۳۶هزار دستگاه خودرو طی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی  به استان قم وارد شده اند.

وی محور بزرگراهی سلفچگان –قم را باحجم تردد افزون بر ۹۷هزار دستگاه خودرو ، دومین محور پرتردد  استان طی ایام یاد شده دانست و عنوان کرد : ازمجموع ۷۳۶هزار دستگاه خودرو  وارده به استان بالغ بر ۶۳۲هزار دستگاه به شهر مقدس قم وارد شده اند.

 جمالی مجموع سفر در محورهای مواصلاتی استان را نیز طی همین مدت بیش از یک میلیون وهشتصد هزار خودرو عنوان کرد و توضیح داد : ۹۱درصد حجم تردد صورت گرفته متعلق به خودروهای سبک و نه‌ درصد باقی مانده شامل خودروهای سنگین بوده است .

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم در ادامه ضمن اشاره به تمهیدات به عمل آمده جهت تامین ایمنی سفرهای این ایام نیز یادآور شد : چندین اکیپ راهدار در قالب گشت‌های ثابت و سیار به طور شبانه روزی ضمن استقرار و گشت زنی در محورهای جاده‌ای استان به انجام وظیفه مبادرت نموده اند.

وی ادامه داد : هفت راهدارخانه نیز در تمام مدت باز و  آماده ارائه خدمات رفاهی بهداشتی ( نمازخانه –آبآشامیدنی–سرویسبهداشتیو... ) به سوگواران حسینی  بوده‌اند.

جمالی در خاتمه به حضور مستمر و هماهنگ بازرسان و نظار ادارات ترافیک و مسافر ( حوزه معاونت حمل ونقل )درمبادی ورودی و پاسگاه‌های پلیس راه جهت نظارت بر نحوه ارائه خدمات توسط ناوگان عمومی حمل و نقل پرداخت و عنوان کرد : طی این مدت نظار و کارشناسان حوزه حمل و نقل این اداره کل ضمن بررسی تجهیزات ایمنی ( کپسول آتش نشانی ، کارت هوشمند ، صورت وضعیت ، کمربند ایمنی ، چکش ایمنی و ...) ناوگان عمومی حمل مسافر در صورت مشاهده هرنوع تحطی از ضوابط و مقررات موضوعه ، نسبت به اعمال قانون اقدام نمودند.

نظر شما