شناسهٔ خبر: 58828 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش باران در نیمه شمالی و غربی کشور/ کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر با نفوذ جریانات شمالی

آب و هوا امروز در مناطق شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در استان‌های ساحلی خزر بارش باران پیش‌بینی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و همچنین پیش بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز در مناطق شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در استان‌های ساحلی خزر بارش باران پیش‌بینی شد.

انتظار می‌رفت شدت بارش در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غرب، شرق کرمانشاه، غرب همدان، جنوب کردستان و شمال لرستان باشد.

فردا یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر بارش باران و در برخی نقاط اردبیل، شمال آذربایجان غربی و شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

از ظهر دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی، ضمن کاهش نسبی دما در استان‌های نوار شمالی، در سواحل این مناطق، برخی نقاط شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال همدان، شمال استان مرکزی و برخی نقاط استان کردستان و از اواخر وقت در برخی نقاط خراسان رضوی و یزد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

همچنین در جنوب کشور امروز در برخی نقاط فارس، غرب کرمان، شمال هرمزگان، روز یکشنبه در شرق فارس، برخی نقاط چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و روز دوشنبه در برخی نقاط کرمان در ساعات بعدازظهر رشد ابر، وزش باد شدید موقت، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش‌ها امروز در جنوب و شرق فارس و غرب کرمان و برای روز دوشنبه در نواحی مرکزی کرمان خواهد بود.

امروز در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و روز دوشنبه علاوه بر این منطقه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

تهران امروز صبح آسمانی صاف داشت و برای بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار پراکنده باران همراه با وزش باد پیش‌بینی شد. همچنین بیشینه دما امروز در تهران به ۲۹ درجه بالای صفر رسید و فردا کمینه دما ۲۱ درجه بالای صفر خواهد بود.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما