شناسهٔ خبر: 58869 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توقف قطار مشهد ، تهران و اصفهان در ایستگاه درز و سایبان لارستان

قطار پروژه ایستگاه درز و سایبان با حضور حسن نیا معاون محترم وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور وجمعی از مسئولین منطقه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، در اواسط مرداد ماه ۹۷آبنمای درز و سایبان  یکی از پروژه‌های راهسازی اداره کل راه وشهرسازی لارستان با حضور حسن نیا معاون محترم وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور وجمعی از مسئولین منطقه به بهره‌برداری رسید و لارستان به ایستگاه راه آهن درز و سایبان و همچنین استان کرمان متصل شد.

 محمدیان معاون راه آهن هرمزگان در این خصوص اظهار داشت : با توجه به اتصال راه ارتباطی لارستان به ایستگاه درز و سایبان تجهیز ایستگاه راه آهن در دستور کار این اداره کل قرار دارد و درصورت استقبال مردم منطقه از این ایستگاه در آینده نزدیک توقف کامل قطارها در این ایستگاه انجام و طبیعتاً با توجه به استقبال مسافران خدمات به این ایستگاه افزایش خواهد یافت .

در تاریخ ۱۸مردادماه ۹۷ از سوی جعفرپور نماینده مردم لارستان خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با پور فخری مدیر کل راه آهن هرمزگان مکاتبه‌ای صورت گرفت و از ایشان درخواست شد تمامی قطارهای عبوری از این ایستگاه جهت سوار شدن مسافران توقف نماید و همچنین این ایستگاه جهت رفاه مسافران منطقه تجهیز و از همه مهمتر سهمیه مسافر به این ایستگاه تعلق گیرد تا ضمن خرید آسانتر بلیط هزینه کمتری نیز پرداخت کنند.

پور فخری مدیر کل راه آهن هرمزگان نیز در پاسخ به نامه جعفر پور در تاریخ‌های ۲۴مرداد ماه و ۱۰شهریور ماه ۹۷ مکاتباتی با شرکت راه آهن در خصوص توقف قطار و همچنین اختصاص سهمیه بلیط برای مسافران این ایستگاه انجام دادند که خوشبختانه با توقف کلیه قطارها در این ایستگاه موافقت حاصل شد و امیدواریم هرچه سریعتر سهمیه بلیط برای مسافران از این ایستگاه نیز در نظر گرفته شود .

باقری فرد مدیر کل راه وشهرسازی لارستان نیز در ضرورت توجه به این ظرفیت را چنین تشریح کرد : با بهره‌برداری از آبنمای ۳۰۰متری درز و سایبان علاوه بر خارج کردن این منطقه از بن بست ، ضمن اتصال لارستان  به ایستگاه راه آهن کاهش ۱۰۰کیلومتری لارستان به استان کرمان و ۳۰۰کیلومتری لارستان به مشهدمقدس را به همراه خواهد داشت و همچنین بهترین مسیر برای دسترسی استان کرمان به منطقه عسلویه و همچنین اتصال غرب و شرق استان هرمزگان است.

مدیر کل راه وشهرسازی لارستان افزود : جهت بهبود وضعیت جاده و تردد هر چه بهتر مردم از این محور بخش زیادی از مسیر که آسفالت آن فرسوده شده بود ترمیم شده و قرارداد ۷کیلومتر آسفالت گرم با پیمانکار جهت روکش آسفالت بسته شده و در نقاط حساس این محور تابلو‌های اطلاعاتی و راهنمایی نصب شد و خط‌کشی نیز در نقاط مورد نیاز این محور انجام شد و چند تابلو اطلاعاتی در حال تهیه است که در دو راهی سیرجان بندر عباس و لار بندر عباس جهت راهنمایی مسافران نصب خواهد شد .

شایان ذکر است ایستگاه راه‌آهن درز و سایبان از امکاناتی همچون سالن انتظار، سرویس بهداشتی، نمازخانه،سیستم سرمایشی و پارکینگ بهره‌مند است و استقبال مردم منطقه از این ایستگاه می‌تواند زمینه ساز رونق و خدمات بیشتر به این ایستگاه و مردم منطقه شود .

نظر شما