شناسهٔ خبر: 58890 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خبر داد:

تردد بیش از ۱۷میلیون وسیله نقلیه درمحورهای استان زنجان

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان از تردد بیش از ۱۷میلیون وسیله نقلیه درمحورهای استان زنجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت : با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه‌های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان - قزوین و آزادراه زنجان - تبریز می‌شود جمعا ۱۰.۴۵۱.۶۵۶ تردد است که حدود۶۰درصد از کل تردد در محورهای استان می‌باشد.

دست نشان تصریح کرد: با توجه به كنترل تردد وسایل نقلیه با ۷۴دستگاه تردد شمار برخط در محورهای بین شهری استان، در شهریورماه سال جاری تعداد
۱۷.۵۵۴.۹۸۴ تردد وسیله نقلیه در ۳۷ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۷۴ مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده
‌است.

وی افزود:در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۶۹۴میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه ۱۴ ام کشور را داراست.

بیشترین تردد در آزادراه قزوین - زنجان با ۷۷۲.۲۳۲ تردد و محور بیجار - زنجان با ۴۵۵.۰۰۹ تردد و کمترین تردد در محورتکاب - دندی ۱۹.۰۴۱ با جابجایی صورت گرفته است.

وی بیان اینکه نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در كل محورهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت ۵۶ وسیله نقلیه سنگین در ساعت بوده است ، گفت: در حالیكه میانگین كشوری این نرخ ۵۲ وسیله نقلیه سنگین بوده و استان زنجان رتبه ۱۲را در كشور داراست همچنین ۱۷درصد از كل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است (با ۳.۰۲۹.۰۷۴ وسیله نقلیه سنگین) در حالیکه میانگین کشوری ۱۲درصد بود و استان زنجان در رتبه نهم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد.

به گفته ایرج دست نشان میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، ۳۲۶وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین كشوری
اين نرخ در اين مدت  ۴۲۵وسيله نقليه مي‌باشد. استان زنجان در خصوص نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي مواصلاتي، رتبه ۱۶ را در كشور داراست.


بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان- قزوین با ۱۱۵۴تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور تکاب - دندی با ۲۹ تردد در ساعت صورت گرفته است.
 

نظر شما