شناسهٔ خبر: 58913 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان خبر داد:

تردد بيش از يازده ميليون و پانصد هزار وسیله نقلیه در جاده‌های هرمزگان

کامیون مدیركل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان از تردد بيش از يازده ميليون و پانصد هزار وسیله نقلیه در جاده‌های هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمـل و نـقل جاده‌ای اســتان ، داریـوش باقـر جـوان گـفت : در شهریور ماه بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه تردد شمار ، تعداد ۱۱۵۵۷۴۹۵ تردد در جاده‌های استان صورت گرفته كه ۲۸درصد از كل ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده كه بیشترین حجم تردد در محور بندرشهید رجایی - بندرعباس با ۲۴۴۵۰۹ وسیله نقلیه ، بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین را داشته است .

مدیركل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان گفت : متوسط نرخ جریان ترافیك در سطح جاده‌های استان معادل ۲۲۵ وسیله نقلیه در ساعت بوده، ضمن اینكه بیشترین نرخ این جریان ترافیكی مربوط به بندرعباس-بندر شهید رجایی با نرخ جریان تردد ۹۶۴ وسیله نقلیه در ساعت بوده است .

باقر جوان با اشاره به رعایت سرعت مجاز در شبكه جاده‌ای استان افزود : سرعت متوسط تردد در شبكه راه‌های دارای تردد شمار استان در مدت مذكور را ۷۴ كیلومتر در ساعت عـنوان كرد و افزود : بیشترین سرعت متوسط در این مدت ۵/۹۸ كیلومتر در ساعت مربوط به محور سه راهی چارك - بندرلنگه  بوده است.

وی خاطر نشان كرد : كمترین نرخ جریان ترافیك در این ایام با ۲۹ تردد وسیله نقلیه در ساعت مربوط به محورسه راهی چهوو - لامرد بوده و گفتنی است كه ۱۰ درصد وسایل نقلیه در جاده‌های استان فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نكرده‌اند و بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مجاز مربوط به محور بندرشهید رجائی-بندرعباس با ۱۸۹۱۰۷ وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

قابل ذكر است از مجموع كل تردد ۱۰درصد وسایل نقلیه در جاده های استان سرعت مجاز را رعایت نكرده اند و بیشترین تخلف عدم رعایت سرعت مجاز مربوط به محور بندرعباس-بندر شهید رجایی با ۵۷۱۱۹ وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

داریوش باقر جوان با تاكید براینكه درتمام محورهای استان دوربین‌های تردد شمار و كنترل سرعت این اداره كل درطول شبانه روز بر تردد و فعالیت رانندگان نظارت می‌كنند بیان داشت : اطلاعات متخلفین سرعت غیرمجاز بصورت آنلاین و مستقیم جهت اعمال قانون به پلیس راهور ارسال می‌شود.

نظر شما