شناسهٔ خبر: 58938 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مطرح کرد:

خدمات رسانی بدون نوبت به کشتی‌های حامل کالاهای اساسی و پزشکی

بندر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از ثبت رکورد خروج سه روزه تجهیزات پزشکی از بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: کشتی های حامل کالاهای اساسی بدون نوبت در اسکله‌های این بندر پهلو داده می‌شوند تا محموله‌ها سریع تر به دست مصرف‌کنندگان برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، اله مراد عفیفی پور طی مصاحبه‌ای اظهار داشت: طی سه ماه اخیر، برای کمک به شرایط اقتصادی کشور تلاش کردیم تا برای ترخیص و خروج کالاها از بندر شهید رجایی به عنوان اصلی‌ترین دروازه تجارت بین المللی ایران تسهیلاتی را فراهم کنیم و این امر باعث شده تا خروج کالاها سرعت بیشتری بگیرد.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: روز گذشته، ۱۸دستگاه کانتینر حاوی تجهیزات پزشکی به ارزش بیش از ۴۲میلیارد تومان از این بندر خارج شد که تشریفات مربوط به عملیات تخلیه از کشتی تا ترخیص آن کمتر از سه روز به طول انجامید و به لحاظ مدت زمان خروج کالا، یک رکورد محسوب می‌شود.

عفیفی پور گفت: تلاش خواهیم کرد با همکاری ارگان‌های دیگر این سرعت بیش از پیش افزایش یابد، خروج کالا از بندر تسهیل و ماندگاری کالاها کمتر شود تا کالاها سریع‌تر به دست مصرف کننده نهایی برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای کالاهای اساسی از جمله برنج و روغن و سایر مایحتاج مردم، گفت: کشتی‌های حامل این گونه کالاها و تجهیزات پزشکی بدون نوبت در اسکله‌های ۴۰ گانه این بندر پهلودهی می‌شوند و انبارهایی برای نگهداری اینگونه کالاها در نظر گرفته شده تا به محض انجام تشریفات گمرکی از بندر خارج شوند که این روند طی دو سه ماهه اخیر سرعت خیلی خوبی گرفته است.

وی همچنین به بیان ظرفیت‌های دیگر بزرگترین بندر تجاری کشور که به ورود و خروج کالا به ویژه کالاهای اساسی کمک می‌کند، پرداخت و افزود: پایانه‌های ریلی - کانتینری این بندر بالغ بر ۷۰۰هزار TEU(هر واحد تی.ای.یو معادل یک کانتینر بیست فوت) ظرفیت نگهداری کالا دارند و می توان کانتینرها را در شرایط ایمن به وسیله واگن به بندر وارد و از آن خارج کرد.

عفیفی پور اضافه کرد: از طرفی دیگر، در بندر شهید رجایی بالغ بر ۲۰۰۰ پلاک یخچالی وجود دارد که امکان پذیرش هر نوع کالای وارداتی و صادراتی که نیازمند خدمات سردخانه‌ای بسته به دمای استاندارد مورد نیاز برای نگهداری کالا باشد، وجود دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان به فعالیت بیش از ۵۰پایانه و محوطه نگهداری کالا با راهبری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: همه فعالان بخش دولتی و خصوصی امکانات و تسهیلات ویژه‌ای را فراهم کرده اند تا خدمات تخلیه کالا از کشتی، بارگیری محموله‌های صادراتی و خروج  کالاها از بندر در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت، انجام شود.

نظر شما