شناسهٔ خبر: 59012 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر بیان کرد:

رفع موانع موجود در حمل و نقل ریلی باعث افزایش سهم آن در جابجایی کالا می‌شود

جلسه معاون بندری و اقتصادی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت:در صورت رفع موانع متنوع مربوط به سازمان‌های ذیربط، حمل و نقل ریلی با سهولت و سرعت بیشتری انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر،جلسه بررسی مشکلات حمل و نقل ریلی بندر خرمشهر با حضور ادارات کل گمرک و راه آهن خرمشهر،شرکت های بهره بردار و تجار و صاحبان کالا در این بندر برگزار شد.

مهران میدری در این جلسه، زمان بر بودن نسبت به حمل و نقل جاده‌ای، عدم امکان حمل مستقیم به انبار صاحب کالا، کمبود لوکوموتیو، تک خطه بودن ریل و محدودیت زمانی صاحبان کالا برای ارسال کالا به بازار و عدم امتداد ریل تا اسکله‌ها را از جمله مشکلات حمل و نقل ریلی عنوان کرد.

وی پیچیدگی فرآیندهای گمرکی را از جمله عوامل عدم رغبت صاحبان کالا به استفاده از حمل و نقل ریلی برشمرد و افزود: رفع مشکلات زیرساختی گمرکی باعث سهولت حمل و نقل ریلی می‌شود.

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر عدم انجام منظم حمل و نقل ریلی توسط راه آهن را از جمله مشکلات مهم این نوع حمل و نقل عنوان کرد و گفت: در صورت وجود حمل و نقل منظم ریلی و استمرار عرضه آن، صاحبان کالا برای جابجایی کالاهای خود بوسیله ریل تشویق می‌شوند.

میدری اظهار داشت: با برگزاری این جلسه به دنیال شناسایی و بررسی مشکلات حمل و نقل ریلی بندر خرمشهر و ارائه راهکار برای حل این معضلات هستیم و امیدواریم با رفع مشکلات و موانع موجود بتوانیم به اقتصاد کشور کمک کنیم.

رئیس گروه بازرگانی و بازاریابی راه آهن جنوب نیز در این جلسه با بیان اینکه راه آهن به منظور فعال سازی حمل ریلی مشوق‌ها و تخفیفاتی در نظر گرفته است افزود : راه آهن آمادگی دارد خدمات حمل و نقل ریلی را با ۳۰درصد تخفیف نسبت به نرخ حمل و نقل جاده ای به صاحبان کالا ارائه دهد.

ولی اله شریفی با اشاره به اینکه در صورت وجود کالا هیچ گونه مشکلی در خصوص تأمین و اختصاص واگن نداریم گفت: برای رونق صادرات باید خطوط ریلی به اسکله متصل باشد.

نظر شما