شناسهٔ خبر: 59047 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فیروز مطرح کرد؛

مشارکت حداکثری راهکار اصلی مطالبه‌گری است

پرویز فیروز مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اهمیت مشارکت حداکثری مهندسان در هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی استان تهران را حیاتی و ضروری برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، پرویز فیروز در این باره گفت: این انتخابات بزرگترین انتخابات صنفی کشور است که می‌بایست به دور از هر گونه سیاسی کاری و با مشارکت حداکثری مهندسان برگزار شود و بی شک در سرنوشت سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان رکنی از ارکان ساخت و ساز شهری بسیار مؤثر خواهد بود.

وی گفت: اگر سیما و منظر شهری تهران در حال حاضر برای مسئولان، مردم و مهندسان مطلوب نیست و رضایت از ساخت و ساز وجود ندارد آیا وظیفه مهندسان نیست که نسبت به انتخابات با حساسیت بیشتری تصمیم گیری کرده و شرکت کنند؟

فیروز بیان کرد: رشد و توسعه در کشورهای پیشرفته وابسته به انتخابات صنفی است و اصناف از مهم ترین ارکان جامعه مدنی محسوب می‌شوند، در نتیجه برای اصلاح تخلفات و تعالی سازمانی باید به سمت مشارکت بیشتر برویم تا پیگیری هر گونه مطالبه و مسأله‌ای در جامعه مهندسی تنها از طریق اعضا صورت بگیرد.

مدیر مسکن و ساختمان استان تهران گفت: توسعه یافتگی آرزو و آمال نیست، توسعه یافتگی در سایه تلاش، کار، هوشیاری و مسئولیت پذیری محقق می‌شود، زمانی که مهندسان به مسائل فردی و جمعی بی‌تفاوت نباشند، شایسته سالاری محقق شده و تغییرات بزرگ با هدف تأمین منافع شهروندان به نتیجه می‌رسد. 

وی تصریح کرد: به دور از نکات مثبت و منفی، هواداری بد نیست، امّا عدم هوشیاری و بی تفاوتی منجر به اتفاقات خوبی در شاکله مهندسی تهران نخواهد شد.

این عضو دستگاه نظارت بر انتخابات هشتم در پایان یاد آور شد: مطالبه گری و ارتباط با هیأت مدیره‌های سازمان نظام مهندسی می‌بایست از مهمترین برنامه های مهندسان باشد، اگر به جای رأی دادن به لیست هواداری به برنامه محوری کاندیداها رأی داده شود و سطح ارتباط با منتخبین، مطالبه گری مهندسان باشد بالتبع منتخبان اقلیت وارد سازمان نظام مهندسی به عنوان ماوا و خانه مهندسان نخواهند شد.

نظر شما