شناسهٔ خبر: 59050 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سلطانی مطرح کرد؛

جزئیات برگزاری هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی آذربایجان شرقی/ شرکت بیش از ۵ هزار نفر در انتخابات

ابوالقاسم سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با اشاره به شرکت ۵ هزار و ۳۱۹ نفر در هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی آذربایجان شرقی، جزئیات روند برگزاری آن را تشریح کرد.

ابوالقاسم سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره برگزاری هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان این استان اظهار کرد: این انتخابات از ساعت ۹ صبح پنجم مهرماه همزمان در سراسر استان آذربایجان شرقی و علاوه بر تبریز همزمان در ۱۱ حوزه انتخابی دیگر در شهرهای آذرشهر، شهر جدید سهند، اهر، بناب، جلفا، سراب، شبستر، عجبشیر، مراغه، مرند، ملکان و میانه با توجه به محل سکونت اعضای سازمان نظام مهندسی برگزار شد که زمان برگزاری آن تا ساعت ۱۹ تمدید شد.

وی با اشاره به حضور مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی و رئیس دستگاه نظارت انتخابات کشور در هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی در حوزه انتخابیه تبریز گفت: پس از ابلاغ وزیر راه و شهرسازی در سراسر کشور در خرداد ماه سال جاری با تعیین ۱۴ نفر اعضای واجد شرایط، اعضای هیات نظارت اجرایی تعیین شدند و مطابق با برنامه زمان‌بندی شده ثبت نام در هیات مدیره از ششم تیرماه آغاز شده و در پایان مهلت ثبت نام مدارک ۸۱ نفر دریافت شد، در نهایت ۷۳ نفر واجد شرایط، نامزد انتخابات هیات مدیره شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی افزود: از بین ۷۳ نفر واجد شرایط، ۳۶ نفر در رشته عمران، ۹ نفر در رشته تاسیسات برقی، ۸ نفر در رشته معماری، ۵ نفر در رشته نقشه‌برداری، ۵ نفر در رشته تاسیسات مکانیکی، ۳ نفر در رشته شهرسازی و ۲ نفر در رشته ترافیک که از میان این افراد ۱۵ نفر وارد هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان خواهند شد. 

وی با بیان اینکه انجام رای‌گیری به صورت مکانیزه و رایانه‌ای در تمام حوزه‌ها برگزار شد، گفت: انتخابات به صورت باشکوه برگزار شد که وزیر راه و شهرسازی نیز در پیامی از روند برگزاری انتخابات تشکر کرد و مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات وجود نداشت. 

سلطانی با اشاره به عضویت ۳۰ هزار و ۱۲۹ نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی بیان کرد: تعداد کل رای ماخوذه از صندوق‌های اخذ رای ۵ هزار و ۳۱۵ بود که تعداد ۴۱ رای باطله بوده است. 

وی تصریح کرد: تعداد شرکت کنندگان و داوطلبان هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان نسبت به دوره‌های گذشته کاهش یافته است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در خصوص زمان شمارش آرا و اعلام نتایج نیز گفت: بعد از اتمام رای‌گیری شمارش آرا آغاز و پس از تایید تا پایان وقت قانونی اعلام شد که افراد از روز شنبه هفتم تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه می‌توانند نسبت به نتایج رای‌گیری اعتراض کنند که مدت رسیدگی به این اعتراض‌ها یک هفته پس از انقضای این مدت است. 

وی تاکید کرد: اعلام نهایی اسامی منتخبان، پس از اعلام هیات اجرایی و دستگاه نظارت استان و قطعیت آن پس از تایید دستگاه نظارت کشور اعتبار خواهد داشت. 

نظر شما