شناسهٔ خبر: 59081 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خبر داد:

برگزاری انتخابات نظام مهندسی در سایه نظم و آرامش/ اعلام نتایج نهایی تا ۲ روز آینده/ داوطلبان ۵ روز فرصت اعتراض دارند

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان درباره حال و هوای برگزاری این دوره از انتخابات نظام مهندسی استان گفت: انضباط و آرامش از ویژگی‌های این دوره انتخابات نظام مهندسی در استان بود و داوطلبان حدود ۵ روز فرصت اعتراض دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا خالقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان درباره حال و هوای برگزاری هشتمین دوره انتخابات نظام مهندسی استان توضیح داد: انتخابات در روز جمعه در ۹ حوزه که شامل مرکز استان خرم‌آباد  و ۸ شهرستان بود، برگزار شد و  از تعداد ۸ هزار و ۲۰۰ نفر اعضای معتبر، ۲ هزار و ۶۲ نفر شرکت کردند و مشارکت حدود ۲۵ درصدی بود.

وی افزود: تعداد داوطلبان حدود ۲۹ نفر بود که ۳ نفر احراز شرایط نشدند و یک نفر هم انصراف داد و در نهایت  ۲۵ نفر خود را  به معرض رای مهندسین گذاشتند.

این مدیر استانی در قیاس دوره قبلی با دوره اخیر انتخابات در استان توضیح داد: این دوره نسبت به دوره قبل هم تعداد داوطلبان و هم شرکت کنندگان کاهش پیدا کرد و از دلایل اصلی آن برگزاری در روز جمعه بود. این انتخابات در شرایط نظم و حداقل حاشیه و شفافیت برپا شد. تقرییا آرای ناصحیح هم در این انتخابات نداشتیم و انضباط و آرامش از ویژگی های این دوره انتخابات نظام مهندسی در استان بود. حدود ۵ روز هم داوطلبان فرصت دارند که اعتراض داشته باشند.

وی اضافه کرد: شب گذشته تا ۱۲ شب آرا شمارش و ترتیب آنها از صعودی به نزولی تنظیم و صورتجلسه شد، ولی نتایج باید به تایید دستگاه نظارت برسد که ظرف امروز یا فردا اعلام خواهد شد.   

هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان لرستان جمعه ۶ مهرماه در ۹ شعبه اخذ رای در سراسر استان برگزار شد.

در این دوره از انتخابات ۲۵ کاندید واجد شرایط در رشته های عمران ، معماری ، نقشه برداری ، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی با یکدیگر به رقابت پرداختند که از این تعداد ۱۱نفر (عمران ۵ نفر ، معماری ۳ نفر ، نقشه برداری ۱ نفر ، تاسیسات مکانیکی ۱ نفر ، تاسیسات برقی ۱ نفر) برای مدت ۳ سال به عنوان اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان انتخاب شدند./

نظر شما