شناسهٔ خبر: 59125 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

توزيع ۱۳هزار و ۵۰۰حلقه لاستيك در فارس

لاستیک مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در خصوص توزيع لاستيك خودروهای باری در استان فارس گفت: توزيع لاستيك در استان فارس از اواسط تيرماه آغاز شده و تا كنون ۱۳هزار و ۵۰۰حلقه لاستيك با قيمت مصوب توزيع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس مهندس علیرضا سیاهپور افزود: توزیع لاستیك خودروهای باری دو دسته لاستیك تولید داخل و دیگری لاستیك‌های وارداتی وجود دارد كه در خصوص لاستیك تولید داخل با استفاده از ظرفیت كارخانجات لاستیك دنا مشكل لاستیك ۱۲-۲۴ حل شده و محدودیت‌هایی در لاستیك‌های ۳۱۵ و ۳۸۵ وارداتی وجود داشت كه با هماهنگی نهادهای ذیربط طی روزهای آینده با ترخیص لاستیك‌های وارداتی مشكل لاستیك در این دو اندازه مورد استفاده در خودروهای باری جدید مرتفع می‌شود.

 سیاهپور تأكید كرد: لاستیك‌های وارداتی در كنار ۲۴ قلم كالای اساسی قرار گرفته و با برخورداری از ارز دولتی وارد كشور شده‌اند و با ترخیص ۶۰هزار حلقه در بندرعباس و ۲۰هزار حلقه در بندر بوشهر از گمركات مشكل تأمین لاستیك كاهش می‌یابد.

وی تصریح كرد: پیش بینی می‌شود طی ۱۰ روز آینده ۵هزار حلقه لاستیك در بین رانندگان توزیع شود و در روزهای گذشته نیز ۴هزار حلقه لاستیك از اندازه‌های ۳۱۵ و ۳۸۵ توزیع شده است.

این مقام مسئول اشاره كرد: تا پایان سال جاری ارز لازم برای تأمین ۲میلیون حلقه لاستیك پیش بینی شده كه از این تعداد ۱۰درصد معادل ۲۰۰هزار حلقه به استان فارس اختصاص خواهد یافت.

نظر شما