شناسهٔ خبر: 59134 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر مطرح کرد: :

بندر لنگه میزبان هیأت سرمایه گذاری اتریشی/ ترانزیت خودرو؛ فرصت طلایی تجارت در غرب هرمزگان

بازدید یک هیأت سرمایه گذاری از کشور اتریش در جریان سفر خود به بندرلنگه، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این بندر با فعالیت‌های جاری، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عملیاتی و سرمایه‌گذاری آن آشنا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، قاسم عسکری نسب مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه ضمن اعلام این خبر با اشاره به فراهم شدن شرایط مناسب به منظور رونق تجارت دریایی در غرب هرمزگان، اظهار داشت: این بندر هم اکنون به کانونی پر رونق برای فعالیت تاجران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل شده است.

وی افزود: بهره‌گیری این بندر از کارشناسان و نیروهای جوان، متخصص و کارآمد و تعامل بسیار خوب با ارگان‌های همکار، موجب شده تا با استفاده حداکثری از امکانات، تجهیزات، تاسیسات، اراضی و امکانات بندری، انبارها و کلیه زیربناها، زیرساخت‌ها و روساخت‌های موجود، نیازهای مشتریان و ذینفعان بندری مرتفع شود.

ترانزیت خودرو؛ یک فرصت طلایی
عسکری نسب با بیان اینکه بندرلنگه بستری مناسب برای تجارت دریایی در غرب هرمزگان را فراهم کرده است، تصریح کرد: شرکت‌های فعال در این زمینه به خوبی می دانند که فعالیت های تجاری در سال های اخیر به ویژه در بخش ترانزیت خودرو در این بندر برای آنان یک فرصت طلایی محسوب می شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن اشاره به عملکرد سالانه بیش از یک و نیم میلیون تن کالا در این بندر، معتقد است؛ ضرورت تعریف و تبیین راهبردهای تجاری و ترانزیتی با قابلیت تاثیرپذیری از شرایط بومی برای رسیدن به اهداف تعیین شده، سیاست کاری این بندر برای دستیابی به ظرفیت بوجود آماده از انجام طرح‌های توسعه دریایی و بندری بوده است و امروز توانایی عملکرد تخلیه و بارگیری کالا را تا مرز چهار و نیم میلیون تن محقق ساخته است.

عسکری نسب با تشریح اقدامات برجسته این بندر در راستای ارائه خدمات مطلوب در بندرلنگه برای تجار و صاحبان کالا گفت: آماده هستیم تا با مشتریان بندر بویژه شرکت های فعال در زمینه تجارت دریایی و همچنین خطوط مسافری و کشتیرانی ، نشست‌های تخصصی داشته باشیم و با هم اندیشی با ارگان‌های ذیربط بیش از پیش برای گشایش راهکارهای اقتصادی و تجاری، همچنین ایجاد تسهیلات گوناگون در زمینه های اسنادی، اداری و عملیاتی به شناورها و متقاضیان فعالیت در زمینه ترانزیت و همچنین کاهش هزینه و زمان مشتریان جهت انجام فرآیندهای گمرکی و بندری اقدام نماییم.
 

رفع موانع پیش روی ترانزیت؛ دستاورد بزرگ بندرلنگه
این مقام مسئول در ادامه از دیگر اقدامات کارشناسان بندرلنگه در رفع موانع پیش روی ترانزیت سخن گفت و از اختصاص یک پست اسکله ثابت جهت تخلیه محصولات ترانزیتی، خرید اراضی جدید، احیای اراضی غیر مستعمل بندر و بهره برداری از ۸۰ هزار متر مربع از اراضی جدید ویژه فعالیت های ترانزیتی را از جمله این اقدامات برشمرد.
وی همچنین ساخت و نصب سکوی بارگیری از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ترمینال اپراتور به منظور حل مشکل بارگیری وسایل نقلیه سنگین، بازاریابی و جذب شرکت‌های حمل و نقل بین المللی کالا و کشتیرانی‌های جدید، توجه ویژه به موضوع مدیریت ارتباط با مشتری از طریق افزایش ساعات ارائه خدمات و پیش بینی نیازهای آتی مشتریان را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که در راستای رفع موانع رونق یافتن ترانزیت در غرب هرمزگان صورت گرفته است.

عسکری نسب در پایان خاطرنشان کرد: با وجود استراتژی مشخص و کارآمد در مدیریت موثر و بکاربردن امکانات، پتانسیل‌ها و ویژگی‌های خاص بندر لنگه با بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد، بازخوردی جز جذابیت این بندر در تجارت و ترانزیت غیر نفتی کالا از دیدگاه مشتریان، نمی‌توان متصور بود.

 

نظر شما