شناسهٔ خبر: 59173 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری شهرداری تهران:

ظرفیت ساخت‌وساز در تهران به پایان رسیده است/ نباید در ۵ سال آینده پروانه ساخت در تهران صادر شود

حجت‌الله میرزایی معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه ظرفیت ساخت‌وساز در تهران به پایان رسیده است گفت: برای حمایت از تهران نباید در ۵ سال آینده پروانه ساخت صادر شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حجت‌الله میرزایی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری، امور شورای شهردار تهران در هجدهمین همایش سیاست‌های توسعه‌ای مسکن با اشاره به اینکه شهر فروشی در تهران مطلوب نیست تصریح کرد: رویه نادرست مذکور درگذشته موجب بی‌هویتی تهران شده است.

وی بابیان اینکه ظرفیت‌های ساخت‌وساز در تهران به پایان رسیده است افزود: اگر شهرداری تهران به طرح تفصیلی و طرح جامع خود برای جمعیت‌پذیری پایبند، بماند و اگر بخواهد مصوبات شورای عالی شهرسازی را رعایت کند، در ۵ سال آینده نباید هیچ پروانه ساخت و سازی مگر برای نوسازی بافت‌های فرسوده صادر شود.

معاون شهردار تهران  راه ادامه حیات تهران را محدود کردن پروانه ساخت‌وساز از سال ۹۸ تا سال ۱۴۰۲ دانست و اظهار کرد: بر این مبنی شهرداری و دیگر ارگان‌ها نباید مجوز ساخت‌وساز تازه‌ای جز برای بحث بازآفرینی شهری و نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و نا امین صادر کنند.

وی  تغییر نگاه در صاحبان سرمایه را خواستار شد و افزود: بر این مبنی باید سرمایه‌داران نگاه خود  را به ساخت‌وسازهای سود ده بدون ایمنی تغییر دهند و انتظار درآمدهای بالا از ساختمان‌های در دست احداث خود نداشته باشند.

میرزایی پس از برشمردن ابعاد فقر در تهران، یکی از مهم‌ترین محورهای برنامه پنج‌ساله سوم پایتخت را افزایش کیفیت زندگی و کاهش فقر دانست و گفت: اجرای نظام نوآوری شهری، هوشمند سازی، بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در کسب‌وکار و تولید ثروت و استفاده از روندهای شفاف در مدیریت و سیاست‌گذاری از مهم‌ترین ابعاد برنامه سوم است که توجه به این موضوعات، ابزاری مؤثر برای ارتقای کیفیت زندگی، کاهش فقر و نابرابری‌ها به‌حساب می‌آید.

 وی تأکید کرد: اگر برنامه در مسیر درست پیش برود، می‌توان امیدوار بود که در سال ۱۴۰۲، در کیفیت زندگی تغییرات مثبتی را شاهد باشیم و احساس رضایت و تعلق اجتماعی و برخورداری از فرصت‌های برابر توسعه انسانی برای شهروندان را افزایش دهیم.

نظر شما