شناسهٔ خبر: 59177 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشرفت ۹۰ درصدی نیروگاه گازی (تولید برق و آب) اداره بندر بوشهر

نیروگاه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: نیروگاه گازی (تولید برق و آب ) اداره بندر بوشهر ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود تا آبان‌ماه سالجاری وارد مدار شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی ، سیاوش ارجمندزاده در این‌باره افزود: این نیروگاه قادر است قریب به پنج مگاوات برق و روزانه ۱۰۰ متر مکعب آب شیرین تولید کند.

وی تصریح کرد: با این میزان آب تولیدی، آب مورد نیاز اداره بندر و شناورها تامین و بخش قابل توجهی از بار آب مصرفی این مجموعه از روی شبکه آب شهری برداشته می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه این نیروگاه از گاز طبیعی تغذیه می‌کند، یادآور شد: با راه اندازی این نیروگاه ، ۱۰۰ درصد برق مصرفی این اداره کل تامین شده و در نتیجه کل بار مصرفی بندر از روی ترافیک بار برق شهری خارج می‌شود.

ارجمندزاده اظهار داشت: با توجه به اینکه این نیروگاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده است در مواقعی که پیک مصرف بندر وجود ندارد امکان آن هست که بخش خصوصی سرمایه گذار مازاد این برق را در اختیار شهر بوشهر قرار دهد.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: بسیاری از تجهیزات این نیروگاه مانند پمپ ها، خط لوله، تابلوهای برق و کابل ها تولید داخلی می باشد.

ارجمندزاده تصریح کرد: پس از راه اندازی این نیروگاه برقی، بندر بوشهر در زمینه تامین انرژی خود کفا می‌شود.

نظر شما