شناسهٔ خبر: 59180 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات بررسی مسائل شهرضا در حوزه شهری و املاك/ اعلام آمادگی تهاتر زمین جهت تملك كارخانه نوین شهرضا

جلسه پیگیری زمان ابلاغ طرح جامع شهرضا، خدمات آماده سازی و سهم ۱۰درصد شهرداری،تقلیل حد نصاب تفكیك و توافقات انجام شده در سنوات قبل از جمله مسائل مطروحه در نشست با مسئولین شهرضا بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در جلسه بررسی مشكلات و چالش‌های  شهرستان شهرضا كه با حضور حجت اله غلامی مدیر كل راه و شهرسازی ،علی اصغر ذاكری مدیركل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان،رفیعی نژاد فرماندار شهرستان شهرضا ، شهردار و جمعی از مسئولین شهرستان در سالن جلسات اداره كل راه وشهرسازی برگزار شد، مسائل و مشكلات و چالش های شهرستان در حوزه شهری و املاك مطرح و مورد بررسی قرار گرفت .

از جمله مسائل مطرح شده، پیگیری زمان ابلاغ طرح جامع شهرضا، خدمات آماده سازی و سهم ۱۰درصد شهرداری،تقلیل حد نصاب تفكیك و توافقات انجام شده در سنوات قبل بود.

حجت اله غلامی مدیر كل راه و شهرسازی اصفهان در خصوص طرح جامع شهرضا و مسائل و مشكلات پیش آمده در این رابطه گفت: تمامی اسناد طرح جامع شهرضا آماده و پیگیری می‌شود تا ظرف حداكثر یك‌ماه آینده ابلاغ شد. حد نصاب تفكیك نیز به ۱۸۰ تا ۲۵۰ متر مربع تعدیل یافته است.

بابت سهم ۱۰درصد شهرداری نیز مقرر شد تا ۵۰ پلاك زمین ظرف دو ماه آینده با اعلام شهرداری به شهرداری تحویل شود.

وی افزود: ما سعی داریم تا به صورت آزمایشی جلسات كمیته كار كمیسیون ماده ۵ را در شهرستان‌ها برگزار كنیم تا در صورت موفقیت منبعد این جلسات كارشناسی در شهرستان مربوطه انجام شوند.

غلامی در راستای آماده سازی سایت‌های مسكن مهر شهرضا گفت: تاكنون ۶۸ شهر در استان بحث آماده‌سازی سایت‌های مسكن مهرشان به شهرداری‌ها تحویل شده كه با انجام كار كارشناسی و همكاری شهرداری شهرضا در این زمینه بحث آماده سازی سایت مسكن مهر این شهر نیز با تهاتر زمین، یارانه و تحویل قیر تحویل خواهد شد.

مدیركل راه وشهرسازی با اشاره به كارخانه نوین شهرضا به عنوان یكی از كارخانجات تاریخی استان و لزوم بهسازی، نوسازی و حفظ آن بیان داشت: درصورت توافق با مالكین فعلی و با تهاتر زمین از محل تجاری های واقع در بهترین نقاط شهر اصفهان در راستای بازآفرینی شهری حاضر به تملك این كارخانه هستیم.

نظر شما