شناسهٔ خبر: 59214 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

صفی نیا خبر داد:

آمادگی مهرآباد برای برگزاری مانور کامل طرح اضطراری

میرسعید صفی‌نیا مديرکل فرودگاه مهرآباد از برگزاری جلسه آمادگی برای برگزاری مانور طرح اضطراری فرودگاه مهرآباد با حضور معاونان و واحدهای دخيل در برگزاری مانور طرح اضطراری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفی‎نیا با تاکید بر انجام به موقع مانور و رعایت استانداردهای بین‎المللی در مانور طرح اضطراری فرودگاه مهرآباد گفت: این فرودگاه بزرگ و پرترافیک که در طول عمر خود موارد اضطراری و بحرانی زیادی را تجربه کرده است و در مواقع بحرانی کشور بازویی پر توانی برای ارائه خدمات است باید از آمادگی لازم برای مواجهه با شرایط اضطراری برخوردار باشد.

وی گفت: مانورهاي روميزي و محدود پيش‎نياز مانور طرح اضطراری است و هر كدام از این هماهنگی‎ها به نوعي در ايجاد همبستگي و وحدت عمل میان همه نيروهاي شركت كننده از فرودگاهي، امدادي و بهداشتي، نجات و آتشنشاني و نظامي در همه سطوح است.

صفی‎نیا در مورد برگزاری مانور طرح اضطراری ادامه داد: این مانور طبق سند بين‎المللي ۹۱۳۷ ايكائو برای آشنايي و هماهنگی بخش‎های درون فرودگاه و همچنین بخش‎های مرتبط در بیرون از فرودگاه انجام و در جلسه‎های هماهنگی آن مانورهاي گذشته مرور و ارزيابي می‎شود و نقاط قوت و ضعف مانور مورد نقد و بررسي كارشناسي قرار می‎گیرند و برای سه موضوع فرماندهي، ارتباطات و هماهنگي برنامه‎ریزی می‎شود.

گفتنی است؛ پیش بینی می شود که مانور کامل طرح اضطراری فرودگاه مهرآباد در آبان ۹۷ برگزار شود.

نظر شما