شناسهٔ خبر: 5923 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان:

تردد افزون بر ۵ ميليون و هفتصد هزار وسيله نقليه در ايام طرح نوروزي استان گلستان

اتوبوس از ابتداي اجراي طرح نظارت بر سفرهاي نوروزي از مورخ ۹۳/۱۲/۲۵ تا آخرين روز طرح ۹۴/۰۱/۱۵ تعداد ۲۷۱ هزار و ۹۰۳ مسافر در قالب ۲۰ هزار و ۴۸۳ سفر از طريق ناوگان حمل و نقل عمومي جاده‌اي استان گلستان اعم از اتوبوس، ميني بوس و سواري جابجا شدند .

به گزارش روابط عمومي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان؛ مهندس مهدي ميقاني مدير كل حمل و نقل و پايانه ها و مسئول كميته خدمات حمل و نقل ستاد هماهنگي خدمات سفرهاي استان ضمن اعلام آمار مذكور گفت: از تعداد مسافر جابجا شده در طرح نوروزي امسال ۱۸۸ هزار و ۷۹۷ مسافر درون استاني و ۸۳  هزار و ۱۰۶  مسافر برون استاني بوده اند كه اين تعداد مسافر در مجموع طي ۲۰ هزار و ۴۸۳ سفر درون و برون استاني از مبادي مربوطه جابجا شده اند، وي افزود؛ دراين مدت با توجه به بستر سازي صورت گرفته تعداد ۱۹ هزار بليت  به صورت حضوري و غير حضوري پيش فروش شده است  .

مسئول كميته خدمات حمل و نقل ستاد هماهنگي خدمات سفرهاي استان با اشاره به آمادگي  پايانه مرزي اينچه برون در طول طرح نوروزي اظهار داشت: در ايام طرح نوروزي ۷ هزار و ۲۷۳ نفر مسافر شامل اتباع ايراني و خارجي از مرز اينچه برون تردد كرده اند.

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان اظهار داشت: جابجايي تعداد ۱۰  هزار نفر از بسيجيان محلات و دانشجويي از ۰۸/۱۲/۹۳ لغايت ۱۳/۰۱/۹۴ همزمان با طرح نوروزي، در قالب كاروان راهيان نور به مناطق عملياتي دفاع مقدس اعزام شده اند كه در اين جابجايي از توان لجستيكي ۲۵۰  دستگاه اتوبوس فعال در حمل و نقل جاده اي استان گلستان استفاده شده است .

ميقاني ضمن تشريح عملكرد لحظه اي مركز مديريت راههاي استان تصريح كرد: سامانه هاي تردد شمار برخط در ۲۸ محوراستان در اين مدت تردد ۵ ميليون و ۷۴۴  هزار و ۴۳۸ وسيله نقليه را به ثبت رسانده اند كه متوسط سرعت حاكم بر تردد جاده هاي اصلي استان ۸۴ كيلومتر در ساعت بوده و نرخ جريان ترافيك  ۴۳۰ تردد در ساعت بوده است كه بر اساس همين آمار محور گرگان- علي آباد با داشتن ۵۸۰ هزار و ۱۱۶ تردد عنوان پر ترددترين محور را به خود اختصاص داده است.

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان افزود: در ايام طرح نظارت بر سفرهاي نوروزي بطور متوسط روزي حدود ۱۴ هزار مسافر طي يك هزار سفر از مبادي استان به ساير مقاصد كشور جابجا شده اند .

نظر شما