شناسهٔ خبر: 59250 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش باران و رعدوبرق در نیمه شمالی کشور/ جوی آرام برای اکثر استان‌های کشور

آب و هوا- هواشناسی براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و پیش‌یابی هواشناسی و همچنین پیش‌بینی کلی مطابق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز دوشنبه سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و پیش‌یابی هواشناسی و همچنین پیش‌بینی کلی مطابق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز دوشنبه سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد خواهند داشت.

در بعدازظهر و اوایل امشب در بخش‌هایی از شمال غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی به ویژه در جنوب استانکرمان و شمال هرمزگان افزایش ابر و در برخی نقاط رعدوبرق و رگبار باران پیش‌بینی شد.

از فردا و بعدازظهر سه‌شنبه در شمال استان‌های خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان و بخش‌هایی از خراسان شمالی افزایش ابر و در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

برای چهارشنبه علاوه بر شمال شرق کشور در ارتفاعات البرز مرکزی و در سواحل غربی دریای خزر نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

طی همین مدت به جز مناطق ذکر شده بقیه استان‌های کشور آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت و پدیده جوی غالبی در آنها گزارش نشده است.

تهران امروز آسمانی صاف تا کمی ابری داشت و با کمینه دمای ۱۴ درجه بالای صفر در صبح امروز در ایستگاه مهرآباد بیشینه دمای آن به ۳۴ درجه رسید و پیش‌بینی می‌شود طی دو روز آینده هم شرایط دمایی پایتخت به همین شکل باشد.

اهواز امروز با ۴۲ درجه گرم ترین مرکز استان در نهمین روز اولین فصل پاییز بود و در مقابل شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر صبح امروز خنک‌ترین مرکز استان لقب گرفت.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما