شناسهٔ خبر: 5926 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد فعالیت‌های تجاری بنادر امیر آباد و نکا در سال ۹۳

ورود اولین محموله از مرز اینچه برون به بندر امیر آباد مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد گفت: میزان سه میلیون و ۶۲۵ هزار تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر امیر آباد و نکا تخلیه و بارگیری شد که رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، علی خدمتگزار گفت: با رشد ۴ درصدی تعداد ۸۲۳ فروند شناور در بنادر امیر آباد و نکا در سال ۹۳ پهلوگیری کردند و میزان ۳ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۸۰ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد .

وی گفت: در سال ۹۳ میزان ۳ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۴۱ تن انواع کالای تجاری در بندر امیر آباد تخلیه و بارگیری شد و از رشد ۲ درصدی نسبت به سال ۹۲ برخوردار بود.

خدمتگزار در ادامه خاطر نشان کرد: از کل میزان تخلیه و بارگیری صورت گرفته در بندر امیر آباد میزان یک میلیون و ۷۱۴ هزار و ۷۵ تن آن مربوط به به تخلیه بوده که از رشد ۵۲ درصدی نسبت به سال ۹۲ برخوردار بوده و میزان یک میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۶۶ تن کالا نیز در این مدت از این بندر بارگیری شده است .

وی همچنین به بهره گیری بندر امیر آباد از حمل و نقل چند وجهی به عنوان یکی از مزیتهای این بندر اشاره کرد و گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود در سال۹۳ تعداد ۱۶۹ هزار و ۹۰۱ دستگاه کامیون در بندر امیر آباد تردد و میزان ۳ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۹۲ تن کالا را به اقصی نقاط کشور جابه جا کردند.

وی همچنین در همین خصوص به رشد ۳۱ درصدی حمل ریلی در بندر امیر آباد طی سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد ۲۳۶۶ واگن با رشد ۲۷ درصدی به بندر امیر آباد وارد شده و میزان ۱۲۶ هزار و ۱۴۸ تن انواع کالا را با رشد ۳۱ درصدی جابه جا کردند.

مدیر بنادر و دریانوردی امیر آباد در ادامه با اشاره به رشد ۳۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در بندر نکا در سال ۹۳ اذعان کرد: در این مدت میزان ۱۳۹ هزار و ۳۹ تن انواع کالای نفتی در بندر نکا به عنوان تنها پایانه نفتی شمال کشور تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ تعداد ۴۰ فروند انواع شناور با رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل در این بندر پهلوگیری کردند./

نظر شما